Paieška nedavė rezultatų
Loading...
Perkrauti

Būk su „Žalgiriu“! Būk stadione!

Futbolo klubui „Žalgiris“ prasidėjo lemiamos kovos 2020 metų A lygos sezone.

Covid-19 koreguoja ''Pikaso'' planus: koncertai Druskininkuose vyks spalį

Dėl privalomos saviizoliacijos reikalavimų „Pikaso“ atsiprašo gerbėjų ir perkelia savo koncertus Druskininkuose iš rugsėjo 24-osios į spalio 1 d. Pasirodymai Biržuose rugsėjo 30-ąją įvyks, kaip ir buvo planuota.

Marijampolės „Sūduva“ gina A lygos čempionės titulą

Marijampolės „Sūduva“ gina A lygos čempionės titulą ir laukia futbolo gerbėjų palaikymo per itin svarbias rungtynes!

Rojalis & Violončelė. Muzika pagal Linkin Park, Lana Del Rey, One Republic ir kt.

Atsidursite atmosferoje, kuri panardins jus į nerealų emocijų pasaulį, kurio viduje išgirsite fortepijono ir violončelės garsą

XIII tarptautinis fejerverkų festivalis ''Vilniaus fejerija 2021''

Fejerverkų profesionalai bendrovė BLIKAS 2021 m. rugsėjo 25 d. vilniečius ir miesto svečius kviečia į XIII fejerverkų festivalį VILNIAUS FEJERIJA 2021

Oficialiai paskelbti „Red Bull SoundClash“ muzikinės dvikovos vedėjai

Pasaulinio garso muzikos šou „Red Bull SoundClash“ po trejų metų pertraukos grįžta į Lietuvą.

Trečią spalio savaitę sostinę (ir ne tik!) drebins festivalis ''Tai — aš''

Šiandien prasideda išankstinė bilietų prekyba į didžiuosius Tarptautinio dainuojamosios poezijos festivalio renginius Šv. Kotrynos bažnyčioje. Aštuonioliktus metus vyksiančio festivalio rengėjai sako, kad savo žiūrovams turi paruošę ir planą B, jei kartais, kaip šių metų pavasarį, atsitiktų gyvenimas. Tad spalio 12 - 17 d. festivalis įvyks bet kokiomis aplinkybėmis.

Pučiamųjų instrumentų orkestro ''Trimitas'' ambicijos auga

2020 m. rudens-žiemos sezonui Lietuvos valstybinis pučiamųjų instrumentų orkestras „Trimitas“ parengė egzotiškų premjerų ir netikėtų muzikinių eksperimentų. Sezoną kolektyvas pradeda tęsdamas šį pavasarį užsimezgusį bendradarbiavimą su orkestro meno konsultantu ir vizituojančiu dirigentu iš Švedijos Leifu Karlssonu ir jo projektu „Nuo maršų iki šachmatų“.

Vokalinė grupė HYOID (Belgija): superbalsų teatras

Originali belgų vokalinė grupė į Vilnių atveža spektaklį, išgarsėjusį dėl naujo požiūrio į žmogaus balsą

Svarbi informacija apie perkeltų renginių kompensavimą

Svarbi informacija apie perkeltų renginių kompensavimą

Išvaizdos galia: pakuotė prekę gali parduoti arba pasmerkti nesėkmei

Duona kasdieninė, veido kremas, šampūnas ar bet kuri kita kasdieninė prekė kaskart susiduria su vartotojo pasirinkimo paradoksu. Žmonės teigia perkantys konkretų produktą ir pakuotė jiems nėra svarbi, tačiau akivaizdu, kad pirmiausiai „perka“ žmonių akys.
 
Patrauklus, simpatijas keliantis pakuotės dizainas ne vienam Lietuvos gamintojui atvėrė kelius į sėkmę vietos ir užsienio rinkose, nors patys gaminiai ir nesikeitė. Specialistai pataria gamintojams neignoruoti vartotojų elgesio, antraip jie gali patirti rimtą verslo nesėkmę.
 
Svarbus – ekologinis pėdsakas
 
Dalis pirkėjų sako, kad jiems produkto pakuotė visiškai nesvarbi. Tačiau dominuojančios tendencijos rodo ką kitą: pakuotės dizainas apgalvotai prekę gali pakelti į aukštesnį lygį, taip patraukti tikslinės auditorijos dėmesį ir komunikuoti apie jos kokybę, išskirtumą ar netgi – ekologiškumą, „švarumą“.
 
„Dažniausiai vartotojai vertina pakuotės turinį, už kurį sumokėjo ir pakuotės atskirai netraktuoja kaip pridėtinės vertės. Pakuotės padeda surasti reikiamą prekę, išskiria ją iš kitų kategorijos prekių, sukuria potyrius išpakuojant produktus. Visa tai yra priskiriama prekės savybėms, todėl susiformuoja nuomonė, kad pakuotė nėra svarbi. Tačiau supakavus tą patį produktą į akivaizdžiai kokybiškai skirtingas pakuotes, pasirinkimą ir produkto kokybės vertinimą lemtų pakuotė“, – įsitikinęs Lietuvos grafinio dizaino asociacijos (LGDA) valdybos narys Algirdas Orantas.
 
A. Orantas pabrėžia, kad šiuo metu dizaino pakuočių rinkoje vyrauja ekologijos ir atsakingo vartojimo tendencija.
 
„Vis didesnei daliai pirkėjų rūpi pakuotės paliekamas ekologinis pėdsakas. Labai aiškiai matoma žiedinės ekonomikos įtaka, kiekvienais metais ji vis labiau stiprėja. Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, galima matyti atkeliaujančias tendencijas, tik kartais jas lemia ekonominiai faktoriai ir jos nėra taip greitai ir kokybiškai įdiegiamos“, – sako A. Orantas.
 
Pokyčiai – į naudą
 
Plataus vartojimo, kasdieninių prekių pakuočių dizaino ciklas yra maždaug penkeri metai, o tada reikia permainų. Tačiau kodėl prekės pakuotės keitimas Lietuvoje nėra dažnas reiškinys?
„Dažnai tai brangus ir daug laiko bei resursų reikalaujantis procesas. Pridėkime vartotojų lojalumo prekės ženklui klausimą ir gausime atsakymą. Seni ir žinomi prekės ženklai, turintys lojalių pirkėjų ratą, atnaujinami mažais žingsniais nuolat ir kas keletą metų drąsiau keičiant dizainą“, – pasakoja A. Orantas.
 
Pasak LGDA valdybos nario, dažniausiai eksperimentuojama su naujais į rinką įvedamais produktais arba su riboto leidimo pakuotėmis.
 
„Galime stebėti visą eilę riboto leidimo produktų pavyzdžių: nuo alkoholio iki duonos arba „kraftinio” alaus, kur drąsiai eksperimentuojama su pakuotės dizainu“, – sako A. Orantas.
 
Vienu sėkmingiausių pavyzdžių, kuomet buvo pakeista prekės pakuotės dizainas, A. Orantas laiko kosmetiką „You&Oil“.
 
„Dažnai produkto sėkmė yra kompleksinis veiksmų rezultatas. Mano nuomone, kosmetikos „You&Oil“ sėkmė užsienio rinkose atnaujinus pakuotę yra vienas iš gerų kompleksinių veiksmų pavyzdžių“, - sako A. Orantas.
 
Pakuotės dizainas – ne tik „gražus“ paveikslėlis
 
Geriausi Lietuvos pakuočių darbai šiemet jau trečią kartą bus apdovanojami parodų ir kongresų rūmuose „Litexpo“ vyksiančioje Baltijos maisto ir gėrimų parodoje BAF lapkričio 9-11 dienomis. Parodos metu veiks Nacionalinių pakuotės dizaino apdovanojimų konkursui pateiktų darbų ekspozicija.
 
Konkursinius darbus vertina komisija, suburta iš nepriklausomų dizaino, gamybos, marketingo ir pardavimų sričių ekspertų.
„Tai yra savo srities profesionalai, konkursinius darbus jie vertina anonimiškai, nematydami darbų autorių. Komisijos pirmininkas yra Hannes Paesoo (Estija). Tai suteikia daugiau solidumo ir žiūrint į ateitį matome galimybes plėsti konkurso geografiją“, - sako G. Lašas.
 
LGDA pirmininkas pastebi, kad vertinant pakuotės dizainą svarbu ne tik estetinis vaizdas.
 
„Pakuotės dizainas viena iš tų sričių, kuri sparčiai vystosi, o tokie renginiai padeda įvertinti padarytus darbus ir paskatinti kelti kokybės kartelę. Bendradarbiaudami su PTO (Pakuočių tvarkymo organizacija) siekiame atkreipti dėmesį, jog geras pakuotės dizainas nėra tik „gražus paveikslėlis”. Vertinant pakuotės dizainą yra svarbu įvertinti visą pakuotės gyvavimo ciklą: nuo medžiagų, konstrukcijų parinkimo, grafinių sprendimų, pakuotės gamybos iki panaudojimo ir pakuotės utilizavimo“, - sako G. Lašas.
 
Nors NAPA organizavimas reikalauja nemažai pastangų ir laiko, tačiau dizaineriams tai yra labai reikšmingas renginys.
 
„Profesine prasme mums, dizaineriams tai yra svarbus renginys, leidžiantis pamatyti pakuotės dizaino situaciją Lietuvoje ir geras postūmis kurti kokybiškesnius dizaino sprendimus“, - įsitikinęs G. Lašas.
 
Parodos dalyviams tikrai nereikės nuobodžiauti: šalia NAPA ekspozicijos bus ir B2B erdvė, kur bus gera proga susitikti medžiagų tiekėjams, dizaineriams, pakuotės gamintojams bei užsakovams. Pirmąją parodos dieną taip pat bus organizuojamos kūrybinės dirbtuvės su profesionalais „Kaip gauti rezultatą iš pirmo karto“.
 
„Lapkričio 10 d. B2B erdvėje vyks konferencija, skirta pakuotės dizaineriams, gamintojams, užsakovams. Planuojame surengti ir studentų, jaunųjų dizainerių pakuotės dizaino darbų parodą”, - atskleidžia G. Lašas.