Paieška nedavė rezultatų
Loading...
Perkrauti

Legendinis grupės „Genesis“ gitaristas Steve Hackett pirmąjį kart Lietuvoje!

Išskirtinis prog-rock muzikos ikonos Steve Hackett pasirodymas įvyks gegužės 9 d. sostinės koncertų salėje „Compensa

Kitą vasarą Rygoje koncertuos sensacingas Edas Sheeranas!

Liepos 12 d., visi keliai ves į Rygą, į Lucavsalos salą, kur savo vienintelį koncertą Baltijos šalyse surengs geidžiamiausias planetos atlikėjas Edas Sheeranas

JELENA VAENGA VILNIUJE!

Šiandien Jelenos Vaengos pristatinėti nereikia.

Eurovision Afterparty – Ieva Zasimauskaitė į Lietuvą atveža Euroviziją

Pagaliau Eurovizija atkeliauja į Lietuvą! Ieva Zasimauskaitė pristato draugystės ir muzikos koncertą EUROVISION AFTERPARTY!

Viena ryškiausių šių dienų Hip-Hop grupių "8 kambarys" pasirodys pramogų salėje “Vakaris”

Didžiulio susidomėjimo sulaukusi grupė “8 kambarys” drebina Lietuvos sales.

JACKIE CHAN‘o TEATRAS KUNG FU IR ŠOKIO ŠOU ''11 KARIŲ''

Apie šį reginį galima būtų nerašyti nieko daugiau, užtektų vien pasakyti, jog „Drakono“ teatro įkūrėjas – legendinis, unikalus, nepakartojamas aktorius, kovos menų žvaigždė Džekis Čanas (Jackie Chan).

Mango dvidešimtmečio koncerte jėgas suvienys didžiulis būrys profesionalų

Nenumaldomai artėja „Mango“ dvidešimtmečio koncertas, kuris įvyks spalio 20 d. Klaipėdos „Švyturio“ arenoje. Nekantriai jo belaukdamos grupės merginos savo gerbėjams praskleidžia užkulisių užuolaidas ir pristato dalį projekto scenografijos. Tad gerbėjai jau gali pabandyti įsivaizduoti, kaip atrodys koncerto scena ir jai pritaikytos vizualizacijos.

Startuoja bilietų prekyba į Kauno „Žalgirio“ rungtynes!

Įsigyk bilietus pirmasis visose Bilietai.lt kasose!

Vilniuj tvanas balaganas, Reikalingas naujas planas

Pramogų salėje „Vakaris” lapkričio 3 d. laukia belenkoks TVANAS BALAGANAS

Mac DeMarco: „Pasirodė, kad esu geresnis už daugumą tų klounų“

Į Vilnių jau po mėnesio atvykstantis kanadietis Mac DeMarco nėra tradicinė roko žvaigždė

Kultinė Vokietijos techno žvaigždė Paul Kalkbrenner Lietuvoje!

Lietuvoje koncertuos kultinė Vokietijos techno muzikos žvaigždė Paul Kalkbrenner

„Pasivaikščiojimas su dinozaurais“ papildomas pasirodymas!

Sulaukus neregėtai didelio žiūrovų susidomėjimo, skelbiamas papildomas nepakartojamo šou „Pasivaikščiojimas su dinozaurais“ pasirodymas.

Tom Odell naują albumą pristatys koncerte Vilniuje

Britų dainų autorius ir atlikėjas Tom Odell naują savo albumą pristatys Vilniuje

Lygiosios žirgų lenktynės

Lygiosios žirgų lenktynės – tarsi nesurežisuotas spektaklis, kuriame lankytojai neabejotinai pasikrauna teigiama energija bei labai lengvai ir greitai pagauna azartą dėl nesudėtingų taisyklių – kuris žirgas atbėga pirmas, tas tampa nugalėtoju.

Išvaizdos galia: pakuotė prekę gali parduoti arba pasmerkti nesėkmei

Duona kasdieninė, veido kremas, šampūnas ar bet kuri kita kasdieninė prekė kaskart susiduria su vartotojo pasirinkimo paradoksu. Žmonės teigia perkantys konkretų produktą ir pakuotė jiems nėra svarbi, tačiau akivaizdu, kad pirmiausiai „perka“ žmonių akys.
 
Patrauklus, simpatijas keliantis pakuotės dizainas ne vienam Lietuvos gamintojui atvėrė kelius į sėkmę vietos ir užsienio rinkose, nors patys gaminiai ir nesikeitė. Specialistai pataria gamintojams neignoruoti vartotojų elgesio, antraip jie gali patirti rimtą verslo nesėkmę.
 
Svarbus – ekologinis pėdsakas
 
Dalis pirkėjų sako, kad jiems produkto pakuotė visiškai nesvarbi. Tačiau dominuojančios tendencijos rodo ką kitą: pakuotės dizainas apgalvotai prekę gali pakelti į aukštesnį lygį, taip patraukti tikslinės auditorijos dėmesį ir komunikuoti apie jos kokybę, išskirtumą ar netgi – ekologiškumą, „švarumą“.
 
„Dažniausiai vartotojai vertina pakuotės turinį, už kurį sumokėjo ir pakuotės atskirai netraktuoja kaip pridėtinės vertės. Pakuotės padeda surasti reikiamą prekę, išskiria ją iš kitų kategorijos prekių, sukuria potyrius išpakuojant produktus. Visa tai yra priskiriama prekės savybėms, todėl susiformuoja nuomonė, kad pakuotė nėra svarbi. Tačiau supakavus tą patį produktą į akivaizdžiai kokybiškai skirtingas pakuotes, pasirinkimą ir produkto kokybės vertinimą lemtų pakuotė“, – įsitikinęs Lietuvos grafinio dizaino asociacijos (LGDA) valdybos narys Algirdas Orantas.
 
A. Orantas pabrėžia, kad šiuo metu dizaino pakuočių rinkoje vyrauja ekologijos ir atsakingo vartojimo tendencija.
 
„Vis didesnei daliai pirkėjų rūpi pakuotės paliekamas ekologinis pėdsakas. Labai aiškiai matoma žiedinės ekonomikos įtaka, kiekvienais metais ji vis labiau stiprėja. Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, galima matyti atkeliaujančias tendencijas, tik kartais jas lemia ekonominiai faktoriai ir jos nėra taip greitai ir kokybiškai įdiegiamos“, – sako A. Orantas.
 
Pokyčiai – į naudą
 
Plataus vartojimo, kasdieninių prekių pakuočių dizaino ciklas yra maždaug penkeri metai, o tada reikia permainų. Tačiau kodėl prekės pakuotės keitimas Lietuvoje nėra dažnas reiškinys?
„Dažnai tai brangus ir daug laiko bei resursų reikalaujantis procesas. Pridėkime vartotojų lojalumo prekės ženklui klausimą ir gausime atsakymą. Seni ir žinomi prekės ženklai, turintys lojalių pirkėjų ratą, atnaujinami mažais žingsniais nuolat ir kas keletą metų drąsiau keičiant dizainą“, – pasakoja A. Orantas.
 
Pasak LGDA valdybos nario, dažniausiai eksperimentuojama su naujais į rinką įvedamais produktais arba su riboto leidimo pakuotėmis.
 
„Galime stebėti visą eilę riboto leidimo produktų pavyzdžių: nuo alkoholio iki duonos arba „kraftinio” alaus, kur drąsiai eksperimentuojama su pakuotės dizainu“, – sako A. Orantas.
 
Vienu sėkmingiausių pavyzdžių, kuomet buvo pakeista prekės pakuotės dizainas, A. Orantas laiko kosmetiką „You&Oil“.
 
„Dažnai produkto sėkmė yra kompleksinis veiksmų rezultatas. Mano nuomone, kosmetikos „You&Oil“ sėkmė užsienio rinkose atnaujinus pakuotę yra vienas iš gerų kompleksinių veiksmų pavyzdžių“, - sako A. Orantas.
 
Pakuotės dizainas – ne tik „gražus“ paveikslėlis
 
Geriausi Lietuvos pakuočių darbai šiemet jau trečią kartą bus apdovanojami parodų ir kongresų rūmuose „Litexpo“ vyksiančioje Baltijos maisto ir gėrimų parodoje BAF lapkričio 9-11 dienomis. Parodos metu veiks Nacionalinių pakuotės dizaino apdovanojimų konkursui pateiktų darbų ekspozicija.
 
Konkursinius darbus vertina komisija, suburta iš nepriklausomų dizaino, gamybos, marketingo ir pardavimų sričių ekspertų.
„Tai yra savo srities profesionalai, konkursinius darbus jie vertina anonimiškai, nematydami darbų autorių. Komisijos pirmininkas yra Hannes Paesoo (Estija). Tai suteikia daugiau solidumo ir žiūrint į ateitį matome galimybes plėsti konkurso geografiją“, - sako G. Lašas.
 
LGDA pirmininkas pastebi, kad vertinant pakuotės dizainą svarbu ne tik estetinis vaizdas.
 
„Pakuotės dizainas viena iš tų sričių, kuri sparčiai vystosi, o tokie renginiai padeda įvertinti padarytus darbus ir paskatinti kelti kokybės kartelę. Bendradarbiaudami su PTO (Pakuočių tvarkymo organizacija) siekiame atkreipti dėmesį, jog geras pakuotės dizainas nėra tik „gražus paveikslėlis”. Vertinant pakuotės dizainą yra svarbu įvertinti visą pakuotės gyvavimo ciklą: nuo medžiagų, konstrukcijų parinkimo, grafinių sprendimų, pakuotės gamybos iki panaudojimo ir pakuotės utilizavimo“, - sako G. Lašas.
 
Nors NAPA organizavimas reikalauja nemažai pastangų ir laiko, tačiau dizaineriams tai yra labai reikšmingas renginys.
 
„Profesine prasme mums, dizaineriams tai yra svarbus renginys, leidžiantis pamatyti pakuotės dizaino situaciją Lietuvoje ir geras postūmis kurti kokybiškesnius dizaino sprendimus“, - įsitikinęs G. Lašas.
 
Parodos dalyviams tikrai nereikės nuobodžiauti: šalia NAPA ekspozicijos bus ir B2B erdvė, kur bus gera proga susitikti medžiagų tiekėjams, dizaineriams, pakuotės gamintojams bei užsakovams. Pirmąją parodos dieną taip pat bus organizuojamos kūrybinės dirbtuvės su profesionalais „Kaip gauti rezultatą iš pirmo karto“.
 
„Lapkričio 10 d. B2B erdvėje vyks konferencija, skirta pakuotės dizaineriams, gamintojams, užsakovams. Planuojame surengti ir studentų, jaunųjų dizainerių pakuotės dizaino darbų parodą”, - atskleidžia G. Lašas.