Skaityti daugiau
Mantas Jankavičius pristato dainą „Dviese ant stogo“, parašytą netrukus pasirodysiančiam spektakliui
Aktorius ir dainininkas Mantas Jankavičius grįžta su nauja daina ir elegantišku jos vaizdo klipu – kūrinys „Dviese ant stogo“ nuo spalio pabaigos skambės naujame Dainiaus Kazlausko režisuotame spektaklyje tokiu pačiu pavadinimu, kuris bus rodomas visoje Lietuvoje.Ukrainietiško spektaklio režisierė Nina Khyzhna: „Kalbos apie pacifizmą iš privilegijuotos pozicijos skamba ironiškai“
„Jaučiame, kad daug žodžių prarado savo prasmę. Jie neveikia, negali perduoti to, ką jaučiu. Pasitelkus kūną tai padaryti lengviau“, – sako naują judesio spektaklį Vilniuje, festivalyje „Sirenos“ pristatysianti režisierė ir choreografė iš Ukrainos Nina Khyzhna. Spektaklis „Šiandien niekas nežuvo“ buvo sukurtas Austrijoje ir, pasak režisierės, teikia terapinį buvimo vienoje erdvėje efektą, dovanoja užsienio publikai naujų perspektyvų apie tai, kas vyksta Ukrainoje.Cirkas, teatras ir šokis – tarptautinis menų festivalis „Plartforma“ tęsiasi!
Rugsėjį startavęs Tarptautinis menų festivalis „Plartforma“ tęsia savo kultūros kelionę Klaipėdoje, Priekulėje, Šilutėje ir Kretingoje. Šokis, teatras, garsas, cirkas ir visi žanrai tarp- žiūrovus spalio mėnesį kviečia patirti nepatirta, pajusti nejusta, išgyventi netikėta...VILNIAUS MAŽAJAME TEATRE ĮVYKO REŽISIERIAUS CHRISTIANO WEISE‘S PREMJERA „KATĖ ANT ĮKAITUSIO SKARDINIO STOGO“
Naujajį sezoną spalio 3, 4, 5 d. Valstybinis Vilniaus mažasis teatras pradėjo vokiečių režisieriaus Christiano Weise‘s premjera „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“ pagal amerikiečių dramaturgo Tennessee‘io Williamso pjesę, už kurią autorius pelnė prestižinę Pulicerio premija.Spektaklis "Kiti" (rež. Darius Gumauskas) pagal garsiausią pasaulio egzistencialistą J.P. Sartrą – drama, virstanti absurdo komedija!
Įsivaizduokime: keturi žmonės, tokie skirtingi, jog gyvenime net nebandytų susipažinti, papuola į vieną kambarį, iš kurio, panašu, jau neišeis. Ši paradoksali situacija, kurioje turėtų įvykti kiekvieno iš veikėjų sąžinės revizija, yra sunkiai įmanoma, kai tuo pat metu į tave žiūri kiti trys – su savo pretenzijomis į tavo mintis ir į tai, ką tu turėtum veikti amžinybėje. Kuo ilgiau jie negali išeiti iš kambario, tuo labiau atsiskleidžia tai, koks žmogus vis dėlto menkas ir absurdiškai juokingas.SKAMBANČIOS MIŠKO ISTORIJOS. MIŠKO GYVŪNAI
Ar norite kartu pakeliauti po stebuklingo miško platybes? Tikriausiai sakysite, kad esate keliavę tikrai ne kartą. Tačiau ar buvote sutikę ten gyvenančius gyvūnus? Nebijokite, jie tikrai nėra baisūs. Kai kurie dideli ir pūkuoti, o kiti maži ir labai juokingi! Musmirytė ir Niurzga sugalvojo, kad smagiau bus susipažinti klausantis pačių gyvūnų atliekamos muzikos. Ar pasiruošę?Šokio spektaklis ''DUETAS''
Šiuolaikinėje vakarų visuomenėje vis daugiau žmonių radikaliai keičia savo santykį su tradicijomis: arba bando aklai jų laikytis, arba reikalauja jas sunaikinti. Tarpinis sprendimas atrodo nebeįmanomas. Ar galime remtis tradicijomis ir kartu išlikti kritiški jų atžvilgiu?85-ame LNDT sezone – raginimas nebijoti nežinoti
Rugsėjo 9 d. Lietuvos nacionalinis dramos teatras (LNDT) pristatė 85 sezono premjeras. Į atvirą spaudos konferenciją susirinkę lankytojai pirmiausiai buvo pakviesti į pirmos sezono premjeros „Quanta“ repeticiją, o vėliau teatro fojė meno vadovai Kamilė Gudmonaitė, Antanas Obcarskas ir Eglė Švedkauskaitė bendram pokalbiui subūrė režisierius Łukaszą Twarkowskį, rugsėjo 13 d. pristatysiantį „Quantos“ premjerą Didžiojoje salėje, Jernej Lorenci, statantį „Svetimą“ pagal Albert‘o Camus romaną, ir Uršulę Bartoševičiūtę, kuriančią spektaklį „Savižudybės anatomija“. Toks renginys buvo surengtas, nes pasitaikė išskirtinė proga, kai beveik visi 85 sezoną kuriantys režisieriai buvo LNDT. Režisieriai vienas kitam uždavinėjo klausimus apie būsimus spektaklius.„Sirenų“ meno vadovė Kristina Savickienė: teatro paskirtis – tyrinėti vidines erdves
Jau daugiau nei dvidešimt metų kiekvieną rudenį Vilniuje sugaudžia sirenos – tos mitinės būtybės, kviečiančios pamatyti įsimintinus šiuolaikinio teatro spektaklius iš užsienio ir ryškiausius šalies kūrėjų darbus. Rugsėjo 25-ąją prasidėsiantis Vilniaus tarptautinis teatro festivalis „Sirenos“ vis keičia veidą, plečia programą, renkasi naujas vietas, gvildena vis naujas aktualias temas. Šeštus metus „Sirenų“ programą kurianti meno vadovė Kristina Savickienė pasakoja, kad dvidešimt pirmasis festivalis telkia dėmesį į erdvę, o po pandemijos pasirinktas trimetis programos planavimo principas pasiteisino, tad natūralu, kad po pamatinių teatro elementų kūno ir žodžio atėjo erdvės eilė. Ar būtų teatras be šių dėmenų ir ką be scenos menų jie reprezentuoja?VMT PREMJEROS „KATĖ ANT ĮKAITUSIO SKARDINIO STOGO“ REŽISIERIUS C. WEISE: „PASAULIS KEIČIASI IR MANO DARBAS YRA PABANDYTI JĮ SUPRASTI“
Naująjį sezoną spalio 3, 4, 5 d. Valstybinis Vilniaus mažasis teatras pradės neįprasta režisūrine kalba išsiskiriančio šiuolaikinio vokiečių režisieriaus Christiano Weise’ės premjeriniu spektakliu „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“ pagal amerikiečių dramaturgo T. Williamso pjesę. Kartu su režisieriumi Ch. Weise spektaklį kuria plačiai pripažinta Vokietijos scenografė Julia Oschatz. Apie kūrybinius iššūkius, artėjančią premjerą ir darbą su kūrėjais Mažajame teatre kalbėjosi VMT komunikacijos skyriaus vadovė Augustė Gittins.VIENA KOJA HOLLYWOODE
Debiutinėje aktoriaus Manto Vaitiekūno pjesėje „VIENA KOJA HOLIVUDE“ vaizduojama specifinė, bet kartu ir universali situacija – aktorių atranka į siaubo filmą. Į peržiūrų kambarį, vienas po kito ateina vis nauji aktoriai su tikslu tapti kino žvaigždėmis.MANO NAMAI
Kino filmų „Vyras už pinigus“, „Draugų lažybos“, „Vyrų svajonės“ ir spektaklio „DIDELI PINIGAI“ prodiuseriai pristato naują teatro komediją „MANO NAMAI“!Artėja spektaklis apie karžygę E. Pliaterytę: prie Monikos Liu jungiasi žinomi aktoriai
Artėjant muzikinės dramos „Emilija“ premjerai, skelbiama pagrindinė aktorių ir atlikėjų trijulė. Ambicingame ansamblio „Lietuva“ projekte kartu su Monika Liu dalyvaus ir istorinius herojus įkūnys Mantas Zemleckas ir Jovita Jankelaitytė. Prie jų netrukus prisijungs garsūs operos solistai ir bardas. Šį rudenį didžiausiose šalies arenose atgims muzikinis epas apie Lietuvos ir Lenkijos karžygę Emiliją Pliaterytę, iškeliantis lyderystę bei laužantis stereotipus, kai net trapiausia asmenybė kovai už laisvę gali suburti ištisas kariaunas, įkvėpti ne tik moteris, bet ir vyrus.Vaidmuo – kas vakarą iš naujo kuriama mandala. Aktoriui Mariui Repšiui – 40
Lietuvos nacionalinio dramos teatro aktorius Marius Repšys kažkada iššovė kaip strėlė. Buvo ryškus režisieriaus Gintaro Varno mokinys, pastebimas dar studentiškuose spektakliuose, bet kai 2011 metais sukūrė Vandalą garsiajame Mariaus Ivaškevičiaus „Išvaryme“, kurį režisavo Oskaras Koršunovas, tapo aišku, kad tai yra aktorius – fantomas. Toks jis išliko iki šiandien, tokio jo trokšta publika. Marius gali vaidinti teatre, gali „Siemens“ arenoje, visur žiūrovai plūsta, nes jo vaidmenyse atpažįsta save. Ne kartą teko girdėti, kaip įsiūčio ar švelnių jausmų sklidini replikuoja Mariui, kartais neatpažindami vaidmens, o jo žodžius priskirdami pačiam aktoriui.Teatro „Kitas kampas“ 16-tas sezonas: dvi premjeros, naujos erdvės ir gastrolės užsienyje
Vienintelis profesionalus improvizacijos teatras Lietuvoje „Kitas kampas“ rugsėjo 18 d. žengia į nuotaikingą ir premjerų kupiną 16-tą teatro sezoną. Improvizatoriai naują etapą pasitinka šūkiu FRESH & FUNKY, kuris atspindi teatro aktorių nuolatinį virsmą, tobulėjimą, atsinaujinimą bei autentišką stilių.VILNIAUS MAŽASIS TEATRAS PRADEDA 36-ĄJĮ SEZONĄ SU ŠŪKIU: „PAMIRŠTI SIUŽETAI. NEPAMIRŠTAMOS ISTORIJOS“
Valstybinis Vilniaus mažasis teatras skelbia naujojo – 36-ojo – sezono pradžią, kurį pristato šūkiu: „Pamiršti siužetai. Nepamirštamos istorijos“. Žiūrovai bus kviečiami iš naujo atrasti gal kiek primirštus, bet šiandien vėl aktualius siužetus, kurie virs nepamirštamomis istorijomis, pamatyti ir pajusti scenos magiją, atpažinti tai, kas jau patirta, ir atrasti kai ką nauja, susipažinti su naujomis sceninės raiškos formomis. Per šį sezoną žiūrovai išvys premjerinį vokiečių režisieriaus Christian’o Weise`ės spektaklį „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“ pagal Tennessee`io Williamso pjesę, režisieriaus Oskaro Koršunovo premjerą „Kantas“ pagal Mariaus Ivaškevičiaus pjesę ir jaunosios kartos režisieriaus Augusto Gornatkevičiaus premjerą pagal Gerharto Hauptmanno pjesę „Žiurkės“.Edo Sheerano ir didžiųjų renginių įtaka Lietuvos ekonomikai
Pasaulinio lygio muzikos žvaigždžių koncertai ir išskirtiniai sporto renginiai į Lietuvą pritraukia tūkstančius užsienio turistų bei skatina judėjimą šalies viduje. Artimiausias toks renginys – Edo Sheerano koncertas Kaune šią savaitę. Panagrinėkime, kokią įtaką renginių turizmas turi mūsų šalies ekonomikai?20 metų Lietuvos renginių rinkoje: nuo eilių kasose iki skaitmeninio perversmo
Didžiausias šalies bilietų pardavimo tinklas „Bilietai.lt“ šiemet mini 20-ąjį jubiliejų. Įmonės vadovo Ramūno Šaučikovo teigimu, šiandieninė renginių pasiūla Lietuvoje, lyginant su gyventojų skaičiumi, yra labai plati ir kokybiška, o rinkos pokyčius diktuoja kintantys vartotojų įpročiai.Sutikite didžiausias metų žiemos šventes ir Naujus metus „pasakiškai“
Jauni, žavūs ir talentingi atlikėjai – Vakarė Jarmalavičiūtė ir Orestas Vyšniauskas, įkūnys gražiausią pasakų porą - Pelenę ir Princą, kompozitoriaus Mariaus Matulevičiaus ir tekstų autorės Viktorijos M Anangen muzikinėje pasakoje „Riešutėliai Pelenei “Vaikų rašytojo Tomo Dirgėlos sukurti personažai Domas ir Tomas debiutuos miuziklo scenoje
Vieno populiariausių mūsų šalies vaikų rašytojų Tomo Dirgėlos sukurti personažai – Domas ir Tomas – išlipa iš knygų puslapių ir kviečia vaikus bei jų tėvelius susitikti miuzikle „Domas ir Tomas: dingusių veikėjų byla“. Susitikimai su vaikų mylimais herojais įvyks net devyniuose Lietuvos miestuose.VILNIAUS MAŽAJAME TEATRE ĮVYKO KOMPOZITORIAUS GIEDRIAUS PUSKUNIGIO ALBUMO „LAIKO TILTAI“ PRISTATYMAS
Gegužės 28 d. Valstybiniame Vilniaus mažajame teatre įvyko kompozitoriaus Giedriaus Puskunigio kompaktinės plokštelės „Laiko tiltai“ pristatymas, į kurį susirinko gausus būrys kultūrininkų, menininkų, artimiausi kompozitoriaus kūrybos bendraminčiai, kolegos, bičiuliai.Atskleisti teatro lankytojų įpročiai ir populiariausi 2023 m. spektakliai
2023 metais Lietuvos teatro rinka išlaikė stabilią paklausą. Tarptautinės teatro dienos proga, didžiausias Lietuvos bilietų platinimo tinklas „Bilietai.lt“ ir jų teatro bilietų platinimo platforma „Teatrai.lt“ atskleidė, kad praėjusiais metais šiuos portalus aplankė virš 1 mln. lankytojų, o populiariausiu metų spektakliu tapo „Nuostabūs dalykai“.Tenusišypso Jums Viešpats, Maestro Rimai Tuminai
Eidamas 73-iuosius metus, kovo 6 d. mirė Valstybinio Vilniaus mažojo teatro įkūrėjas, ilgametis šio teatro meno vadovas režisierius Rimas Tuminas. Simboliška, kad vos prieš keletą dienų, kovo 2-ąją, paminėję Valstybinio Vilniaus mažojo teatro 34-ąjį gimtadienį, dabar atsisveikiname su jo pradininku Maestro Rimu Tuminu, kurio spektakliai jau daugelį metų jaudina žiūrovų širdis ir rodomi pilnose teatrų salėse ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. Reiškiame nuoširdžią užuojautą Maestro Rimo Tumino šeimai, bičiuliams, artimiesiems, bendražygiams ir visai teatro bendruomenei.Slaptus laimės ir šventinio stalo ingredientus atskleidžia Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro darbuotojai
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro menininkams svarbi šeima ir bendrystė. „Žmogiškos laimės ir stiprios sveikatos. Jei būsite sveiki – viskas pavyks, pildysis visos svajonės“,- sako solistas Mindaugas Rojus. To visiems ir linkime artėjančių švenčių proga.Bilietų platinimo paslauga su „Bilietai.lt“
Planuojate koncertą, spektaklį, sporto varžybas ar kitą renginį ir ieškote patikimo partnerio bilietų platinimui? Rinkitės „Bilietai.lt“ renginių bilietų platinimo paslaugas!Zigmars Liepiņš jubiliejui – jo sukurta opera „Paryžiaus katedra“ ir keturi debiutai
Lapkričio 4 dieną 18.30 valandą Žvejų rūmuose rodoma Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro opera „Paryžiaus katedra“ skiriama kompozitoriaus Zigmars Liepiņš 70 metų jubiliejui. Publikos laukia net keturi naujus vaidmenis pristatančių solistų debiutai.Festivalis „Sirenos“ skelbia tarptautinę programą
Erdvė, kurioje gimsta teatras – žiūrovo vaizduotė. Fizinė scena – tai tik pradžia, atspirties taškas, vedantis į neapčiuopiamą ir begalinę atminties, patirčių ir įpročių teritoriją. Šių metų Vilniaus tarptautinis teatro festivalis „Sirenos“ siūlo atsigręžti į tai, ką šiuolaikiniame teatre reiškia erdvė, kokią ją kuria gyvai spektaklyje dalyvaujantys žmonės, kiekvienas atsinešdamas savo mintis ir kontekstus. VšĮ „Teatro informacijos centras” ir VšĮ „Vilniaus festivaliai“ rengiamas didžiausias šalyje teatro festivalis vyks jau dvidešimt pirmą kartą – nuo rugsėjo 25 iki spalio 13 dienos.
„Nors kurdami programą galvojome apie erdvę kaip apie sceną ir mus supančią aplinką, atrinkti spektakliai padiktavo, kad natūraliausia teatro būties erdvė – tai mūsų sąmonės ir pasąmonės labirintai. Jais ir kviesime paklaidžioti žiūrovus, ieškant atsakymų į mus kasdien varginančius klausimus, susijusius su planeta, kurioje gyvename, miestu, kuris mums suteikia saugų prieglobstį, ir vidinėmis mūsų erdvėmis“, – sakė festivalio meno vadovė Kristina Savickienė.
Festivalio tarptautinę programą atidarys jaunas, bet jau pripažinimą pelnęs dokumentinio teatro kūrėjų duetas iš Belgijos. Silke Huysmans ir Hannes Dereere gyvena tvarumo idėjomis ir skatina į aplinkosaugines temas žiūrėti rimtai. Savo kasdienybėje jie taip pat daro pokyčius vardan tvaresnio pasaulio – atsisako kelionių lėktuvu ir renkasi žemės ar vandens transportą. Taip jie ketina atvykti ir į Lietuvą. Šiemet „Sirenose” pristatomi du dokumentiniai spektakliai iš Belgijos menininkų sukurtos aplinkosauginės trilogijos, skirtos kasybos keliamoms problemoms.
Spektaklis „Pleasant Island“ sutelks dėmesį į Ramiajame vandenyne esančią Nauru salą. Dėl savo grožio ir vietinių gyventojų svetingumo „Maloniąja sala“ praminta Nauru dabar yra kolonizacijos, kapitalizmo, priverstinės migracijos ir ekologinių nelaimių veidas. Spektaklyje fiksuodami negailestingą salos realybę, kūrėjai kalba apie visos mūsų planetos išsekimą. Antrasis darbas „Out of the Blue“ skirtas povandeniniam pasauliui. Didėjant žemės resursų eikvojimo mastams ir ieškant naujų išteklių, atsigręžiama į vandenyno dugną – mažai tirtą ir kartografuotą, tačiau turtingą savo resursais. Per daugybę interviu ir pokalbių spektaklyje sukuriamas intymus giliavandenės kasybos pramonės šakos portretas. Kūrėjai klausia, kiek giliau dar gali kasti kasybos bendrovės ir ko mes, žmonija, iš tikrųjų siekiame? Spektakliai bus rodomi spalio 2 ir 3 d. Menų spaustuvės Juodojoje salėje.
Svarbiausias tarptautinės programos akcentas – Barselonoje įsikūrusio dueto „El Conde de Torrefiel“ spektaklis „Vidinis paveikslas“. Šis dramaturgų Tanyos Beyeler ir Pablo Gisberto darbas yra tarsi žiūrovo vaizduotės šauklys, apnuoginantis fikcijos kūrimą scenoje ir teigiantis, kad tikrovė nėra tokia tvirta, stabili ir nekintama, kaip mes tikimės. Savo kūryboje „El Conde de Torrefiel“ ieško vizualinės ir tekstinės estetikos, kurioje koegzistuoja teatras, choreografija, literatūra ir vizualieji menai. Šis kūrybinis kolektyvas pastaruoju metu itin išgarsėjo Europos scenose, nes kuria unikalų vizualinį teatrą, kuris remiasi įspūdingo grožio tekstais. Tik „El Conde de Torrefiel“ spektakliai sukonstruoti taip, kad tekstas tampa pagrindiniu aktoriumi, personažu, jis kalba ir už veikiančius scenoje, ir įgarsina žiūrovų mintis. Žiūrovai spektaklį išvys spalio 8 ir 9 d. Naujojoje Lietuvos nacionalinio dramos teatro salėje.
Kaip įprasta festivalyje, kasmet vienas kūrėjas ar kolektyvas atsiduria dėmesio centre. Šiais metais festivalio lankytojai bus kviečiami geriau susipažinti su dueto „El Conde de Torrefiel“ pasaulėžiūra, filosofija ir kūrybos metodais ne tik apsilankius spektaklyje, bet ir susitikime su menininkais, meistriškumo dirbtuvėse bei dviejų filmuotų spektaklių peržiūrose. Taip pat rugpjūčio 9-11 d. „El Conde de Torrefiel“ spektaklis „Ultraficcion nr. 1 / Fracciones de tiempo“ bus rodomas Kaune vyksiančiame tarptautiniame scenos menų festivalyje „ConTempo“.
„Sirenos“ šiemet bendradarbiauja su Ukrainos institutu ir Lietuvos kultūros atašė Ukrainoje Tomu Ivanausku ir su dideliu džiaugsmu pristato du spektaklius iš Ukrainos – abu yra režisuoti itin talentingų moterų kūrėjų ir abu kalba apie ukrainiečių tautos stiprybę, jėgą.
Režisierės Yevheniios Vidishchevos spektaklis „Marijos miestas: Apgulties dienoraščiai“ sukurtas remiantis dvynių Annos ir Anastasijos Hretchkinų iš Mariupolio dienoraščiais. Juose seserys atkuria tris savaites praleistas Mariupolyje jo apgulties įkarštyje. Jų autentiškus liudijimus palydi gyvai atliekamos saksofono, būgnų ir elektroninės muzikos bangos, jungiančios įvairius muzikos žanrus ir tradicines ukrainiečių liaudies dainas, tarp jų – ir Donecko srities muziką. Spektaklis bus rodomas spalio 5 ir 6 d. Menų spaustuvės Juodojoje salėje.
Pažintis su šiuolaikiniu Ukrainos teatru bus tęsiama dokumentiniu spektakliu „Šiandien niekas nežuvo“. Ukrainos karių, savanorių ir spektaklio kūrėjų pasakojimais, apmąstymais ir įžvalgomis paremtas spektaklis atveria karo išgyvenimus patyrusių žmonių savijautą –– mirties artumo paveiktas vertybes ir jų perkainojimą, nuolatinį nuovargį, gyvenimą svetimose vietose ir savojo identiteto išsaugojimą. Charkivo kūrėjų spektaklį bus galima pamatyti spalio 11 ir 12 d. Menų spaustuvės Juodojoje salėje.
„Sirenų“ užsienio programą užbaigs graikų režisieriaus Dimitrio Kourtakio spektaklis-filmas „Miestas, kurio nėra“. Tai – drąsus eksperimentas, sujungiantis teatro ir kino žanrus bei analizuojantis, kaip miestas gali tapti scena, o jo gyventojai – aktoriais, atliekančiais savo vaidmenį spektaklyje. Šių metų Europos kultūros sostinėje Eleusine, esančiame Atėnų pakraštyje, filmuojamas ir realiu laiku skirtinguose miestuose transliuojamas spektaklis seks neapibrėžtame laike įstrigusius vyrą ir moterį, besistengiančius įveikti netektį skirtingais būdais – renkantis užmarštį arba mylimo žmogaus atminties išsaugojimą. Spektaklį sudaro dvi dalys, kurios bus rodomos spalio 12 ir 13 d.
Be tarptautinės programos, festivalis siūlo pamatyti ir įdomiausius pastarojo sezono lietuvių kūrėjų darbus kasmet organizuojamoje Lietuvos teatro vitrinoje. Šiemet jos programą sudarė teatrologės Kristina Steiblytė ir Alma Braškytė. Peržiūrėti Lietuvos teatrinius procesus pristatančius scenos meno kūrinius susirinks užsienio svečiai bei tarptautinė žiuri, skirsianti prizus įsimintiniausiems spektakliams. Lietuvos teatro vitrinos programa bus paskelbta birželio pradžioje. Taip pat „Sirenų“ festivalyje šiemet vyks scenos menų tinklo GLEN (Great Little European Network) susitikimas, laukia festivalio klubo, tinklaveikos ir edukaciniai renginiai.
Bilietai ir abonementai į „Sirenų” festivalio tarptautinės programos spektaklius jau prekyboje. Bilietus galima įsigyti Bilietai.lt kasose ir internetu, nuo rugsėjo bilietai į spektaklius brangs. Informacija apie abonementus www.sirenos.lt
Festivalį finansuoja Lietuvos kultūros taryba. Festivalį remia Vilniaus miesto savivaldybė. Organizatoriai: VšĮ „Teatro informacijos centras“ ir VšĮ „Vilniaus festivaliai“
„Nors kurdami programą galvojome apie erdvę kaip apie sceną ir mus supančią aplinką, atrinkti spektakliai padiktavo, kad natūraliausia teatro būties erdvė – tai mūsų sąmonės ir pasąmonės labirintai. Jais ir kviesime paklaidžioti žiūrovus, ieškant atsakymų į mus kasdien varginančius klausimus, susijusius su planeta, kurioje gyvename, miestu, kuris mums suteikia saugų prieglobstį, ir vidinėmis mūsų erdvėmis“, – sakė festivalio meno vadovė Kristina Savickienė.
Festivalio tarptautinę programą atidarys jaunas, bet jau pripažinimą pelnęs dokumentinio teatro kūrėjų duetas iš Belgijos. Silke Huysmans ir Hannes Dereere gyvena tvarumo idėjomis ir skatina į aplinkosaugines temas žiūrėti rimtai. Savo kasdienybėje jie taip pat daro pokyčius vardan tvaresnio pasaulio – atsisako kelionių lėktuvu ir renkasi žemės ar vandens transportą. Taip jie ketina atvykti ir į Lietuvą. Šiemet „Sirenose” pristatomi du dokumentiniai spektakliai iš Belgijos menininkų sukurtos aplinkosauginės trilogijos, skirtos kasybos keliamoms problemoms.
Spektaklis „Pleasant Island“ sutelks dėmesį į Ramiajame vandenyne esančią Nauru salą. Dėl savo grožio ir vietinių gyventojų svetingumo „Maloniąja sala“ praminta Nauru dabar yra kolonizacijos, kapitalizmo, priverstinės migracijos ir ekologinių nelaimių veidas. Spektaklyje fiksuodami negailestingą salos realybę, kūrėjai kalba apie visos mūsų planetos išsekimą. Antrasis darbas „Out of the Blue“ skirtas povandeniniam pasauliui. Didėjant žemės resursų eikvojimo mastams ir ieškant naujų išteklių, atsigręžiama į vandenyno dugną – mažai tirtą ir kartografuotą, tačiau turtingą savo resursais. Per daugybę interviu ir pokalbių spektaklyje sukuriamas intymus giliavandenės kasybos pramonės šakos portretas. Kūrėjai klausia, kiek giliau dar gali kasti kasybos bendrovės ir ko mes, žmonija, iš tikrųjų siekiame? Spektakliai bus rodomi spalio 2 ir 3 d. Menų spaustuvės Juodojoje salėje.
Svarbiausias tarptautinės programos akcentas – Barselonoje įsikūrusio dueto „El Conde de Torrefiel“ spektaklis „Vidinis paveikslas“. Šis dramaturgų Tanyos Beyeler ir Pablo Gisberto darbas yra tarsi žiūrovo vaizduotės šauklys, apnuoginantis fikcijos kūrimą scenoje ir teigiantis, kad tikrovė nėra tokia tvirta, stabili ir nekintama, kaip mes tikimės. Savo kūryboje „El Conde de Torrefiel“ ieško vizualinės ir tekstinės estetikos, kurioje koegzistuoja teatras, choreografija, literatūra ir vizualieji menai. Šis kūrybinis kolektyvas pastaruoju metu itin išgarsėjo Europos scenose, nes kuria unikalų vizualinį teatrą, kuris remiasi įspūdingo grožio tekstais. Tik „El Conde de Torrefiel“ spektakliai sukonstruoti taip, kad tekstas tampa pagrindiniu aktoriumi, personažu, jis kalba ir už veikiančius scenoje, ir įgarsina žiūrovų mintis. Žiūrovai spektaklį išvys spalio 8 ir 9 d. Naujojoje Lietuvos nacionalinio dramos teatro salėje.
Kaip įprasta festivalyje, kasmet vienas kūrėjas ar kolektyvas atsiduria dėmesio centre. Šiais metais festivalio lankytojai bus kviečiami geriau susipažinti su dueto „El Conde de Torrefiel“ pasaulėžiūra, filosofija ir kūrybos metodais ne tik apsilankius spektaklyje, bet ir susitikime su menininkais, meistriškumo dirbtuvėse bei dviejų filmuotų spektaklių peržiūrose. Taip pat rugpjūčio 9-11 d. „El Conde de Torrefiel“ spektaklis „Ultraficcion nr. 1 / Fracciones de tiempo“ bus rodomas Kaune vyksiančiame tarptautiniame scenos menų festivalyje „ConTempo“.
„Sirenos“ šiemet bendradarbiauja su Ukrainos institutu ir Lietuvos kultūros atašė Ukrainoje Tomu Ivanausku ir su dideliu džiaugsmu pristato du spektaklius iš Ukrainos – abu yra režisuoti itin talentingų moterų kūrėjų ir abu kalba apie ukrainiečių tautos stiprybę, jėgą.
Režisierės Yevheniios Vidishchevos spektaklis „Marijos miestas: Apgulties dienoraščiai“ sukurtas remiantis dvynių Annos ir Anastasijos Hretchkinų iš Mariupolio dienoraščiais. Juose seserys atkuria tris savaites praleistas Mariupolyje jo apgulties įkarštyje. Jų autentiškus liudijimus palydi gyvai atliekamos saksofono, būgnų ir elektroninės muzikos bangos, jungiančios įvairius muzikos žanrus ir tradicines ukrainiečių liaudies dainas, tarp jų – ir Donecko srities muziką. Spektaklis bus rodomas spalio 5 ir 6 d. Menų spaustuvės Juodojoje salėje.
Pažintis su šiuolaikiniu Ukrainos teatru bus tęsiama dokumentiniu spektakliu „Šiandien niekas nežuvo“. Ukrainos karių, savanorių ir spektaklio kūrėjų pasakojimais, apmąstymais ir įžvalgomis paremtas spektaklis atveria karo išgyvenimus patyrusių žmonių savijautą –– mirties artumo paveiktas vertybes ir jų perkainojimą, nuolatinį nuovargį, gyvenimą svetimose vietose ir savojo identiteto išsaugojimą. Charkivo kūrėjų spektaklį bus galima pamatyti spalio 11 ir 12 d. Menų spaustuvės Juodojoje salėje.
„Sirenų“ užsienio programą užbaigs graikų režisieriaus Dimitrio Kourtakio spektaklis-filmas „Miestas, kurio nėra“. Tai – drąsus eksperimentas, sujungiantis teatro ir kino žanrus bei analizuojantis, kaip miestas gali tapti scena, o jo gyventojai – aktoriais, atliekančiais savo vaidmenį spektaklyje. Šių metų Europos kultūros sostinėje Eleusine, esančiame Atėnų pakraštyje, filmuojamas ir realiu laiku skirtinguose miestuose transliuojamas spektaklis seks neapibrėžtame laike įstrigusius vyrą ir moterį, besistengiančius įveikti netektį skirtingais būdais – renkantis užmarštį arba mylimo žmogaus atminties išsaugojimą. Spektaklį sudaro dvi dalys, kurios bus rodomos spalio 12 ir 13 d.
Be tarptautinės programos, festivalis siūlo pamatyti ir įdomiausius pastarojo sezono lietuvių kūrėjų darbus kasmet organizuojamoje Lietuvos teatro vitrinoje. Šiemet jos programą sudarė teatrologės Kristina Steiblytė ir Alma Braškytė. Peržiūrėti Lietuvos teatrinius procesus pristatančius scenos meno kūrinius susirinks užsienio svečiai bei tarptautinė žiuri, skirsianti prizus įsimintiniausiems spektakliams. Lietuvos teatro vitrinos programa bus paskelbta birželio pradžioje. Taip pat „Sirenų“ festivalyje šiemet vyks scenos menų tinklo GLEN (Great Little European Network) susitikimas, laukia festivalio klubo, tinklaveikos ir edukaciniai renginiai.
Bilietai ir abonementai į „Sirenų” festivalio tarptautinės programos spektaklius jau prekyboje. Bilietus galima įsigyti Bilietai.lt kasose ir internetu, nuo rugsėjo bilietai į spektaklius brangs. Informacija apie abonementus www.sirenos.lt
Festivalį finansuoja Lietuvos kultūros taryba. Festivalį remia Vilniaus miesto savivaldybė. Organizatoriai: VšĮ „Teatro informacijos centras“ ir VšĮ „Vilniaus festivaliai“
Paieška nedavė rezultatų