Skaityti daugiau
Mantas Jankavičius pristato dainą „Dviese ant stogo“, parašytą netrukus pasirodysiančiam spektakliui
Aktorius ir dainininkas Mantas Jankavičius grįžta su nauja daina ir elegantišku jos vaizdo klipu – kūrinys „Dviese ant stogo“ nuo spalio pabaigos skambės naujame Dainiaus Kazlausko režisuotame spektaklyje tokiu pačiu pavadinimu, kuris bus rodomas visoje Lietuvoje.Cirkas, teatras ir šokis – tarptautinis menų festivalis „Plartforma“ tęsiasi!
Rugsėjį startavęs Tarptautinis menų festivalis „Plartforma“ tęsia savo kultūros kelionę Klaipėdoje, Priekulėje, Šilutėje ir Kretingoje. Šokis, teatras, garsas, cirkas ir visi žanrai tarp- žiūrovus spalio mėnesį kviečia patirti nepatirta, pajusti nejusta, išgyventi netikėta...VILNIAUS MAŽAJAME TEATRE ĮVYKO REŽISIERIAUS CHRISTIANO WEISE‘S PREMJERA „KATĖ ANT ĮKAITUSIO SKARDINIO STOGO“
Naujajį sezoną spalio 3, 4, 5 d. Valstybinis Vilniaus mažasis teatras pradėjo vokiečių režisieriaus Christiano Weise‘s premjera „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“ pagal amerikiečių dramaturgo Tennessee‘io Williamso pjesę, už kurią autorius pelnė prestižinę Pulicerio premija.Spektaklis "Kiti" (rež. Darius Gumauskas) pagal garsiausią pasaulio egzistencialistą J.P. Sartrą – drama, virstanti absurdo komedija!
Įsivaizduokime: keturi žmonės, tokie skirtingi, jog gyvenime net nebandytų susipažinti, papuola į vieną kambarį, iš kurio, panašu, jau neišeis. Ši paradoksali situacija, kurioje turėtų įvykti kiekvieno iš veikėjų sąžinės revizija, yra sunkiai įmanoma, kai tuo pat metu į tave žiūri kiti trys – su savo pretenzijomis į tavo mintis ir į tai, ką tu turėtum veikti amžinybėje. Kuo ilgiau jie negali išeiti iš kambario, tuo labiau atsiskleidžia tai, koks žmogus vis dėlto menkas ir absurdiškai juokingas.SKAMBANČIOS MIŠKO ISTORIJOS. MIŠKO GYVŪNAI
Ar norite kartu pakeliauti po stebuklingo miško platybes? Tikriausiai sakysite, kad esate keliavę tikrai ne kartą. Tačiau ar buvote sutikę ten gyvenančius gyvūnus? Nebijokite, jie tikrai nėra baisūs. Kai kurie dideli ir pūkuoti, o kiti maži ir labai juokingi! Musmirytė ir Niurzga sugalvojo, kad smagiau bus susipažinti klausantis pačių gyvūnų atliekamos muzikos. Ar pasiruošę?Šokio spektaklis ''DUETAS''
Šiuolaikinėje vakarų visuomenėje vis daugiau žmonių radikaliai keičia savo santykį su tradicijomis: arba bando aklai jų laikytis, arba reikalauja jas sunaikinti. Tarpinis sprendimas atrodo nebeįmanomas. Ar galime remtis tradicijomis ir kartu išlikti kritiški jų atžvilgiu?85-ame LNDT sezone – raginimas nebijoti nežinoti
Rugsėjo 9 d. Lietuvos nacionalinis dramos teatras (LNDT) pristatė 85 sezono premjeras. Į atvirą spaudos konferenciją susirinkę lankytojai pirmiausiai buvo pakviesti į pirmos sezono premjeros „Quanta“ repeticiją, o vėliau teatro fojė meno vadovai Kamilė Gudmonaitė, Antanas Obcarskas ir Eglė Švedkauskaitė bendram pokalbiui subūrė režisierius Łukaszą Twarkowskį, rugsėjo 13 d. pristatysiantį „Quantos“ premjerą Didžiojoje salėje, Jernej Lorenci, statantį „Svetimą“ pagal Albert‘o Camus romaną, ir Uršulę Bartoševičiūtę, kuriančią spektaklį „Savižudybės anatomija“. Toks renginys buvo surengtas, nes pasitaikė išskirtinė proga, kai beveik visi 85 sezoną kuriantys režisieriai buvo LNDT. Režisieriai vienas kitam uždavinėjo klausimus apie būsimus spektaklius.„Sirenų“ meno vadovė Kristina Savickienė: teatro paskirtis – tyrinėti vidines erdves
Jau daugiau nei dvidešimt metų kiekvieną rudenį Vilniuje sugaudžia sirenos – tos mitinės būtybės, kviečiančios pamatyti įsimintinus šiuolaikinio teatro spektaklius iš užsienio ir ryškiausius šalies kūrėjų darbus. Rugsėjo 25-ąją prasidėsiantis Vilniaus tarptautinis teatro festivalis „Sirenos“ vis keičia veidą, plečia programą, renkasi naujas vietas, gvildena vis naujas aktualias temas. Šeštus metus „Sirenų“ programą kurianti meno vadovė Kristina Savickienė pasakoja, kad dvidešimt pirmasis festivalis telkia dėmesį į erdvę, o po pandemijos pasirinktas trimetis programos planavimo principas pasiteisino, tad natūralu, kad po pamatinių teatro elementų kūno ir žodžio atėjo erdvės eilė. Ar būtų teatras be šių dėmenų ir ką be scenos menų jie reprezentuoja?VMT PREMJEROS „KATĖ ANT ĮKAITUSIO SKARDINIO STOGO“ REŽISIERIUS C. WEISE: „PASAULIS KEIČIASI IR MANO DARBAS YRA PABANDYTI JĮ SUPRASTI“
Naująjį sezoną spalio 3, 4, 5 d. Valstybinis Vilniaus mažasis teatras pradės neįprasta režisūrine kalba išsiskiriančio šiuolaikinio vokiečių režisieriaus Christiano Weise’ės premjeriniu spektakliu „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“ pagal amerikiečių dramaturgo T. Williamso pjesę. Kartu su režisieriumi Ch. Weise spektaklį kuria plačiai pripažinta Vokietijos scenografė Julia Oschatz. Apie kūrybinius iššūkius, artėjančią premjerą ir darbą su kūrėjais Mažajame teatre kalbėjosi VMT komunikacijos skyriaus vadovė Augustė Gittins.VIENA KOJA HOLLYWOODE
Debiutinėje aktoriaus Manto Vaitiekūno pjesėje „VIENA KOJA HOLIVUDE“ vaizduojama specifinė, bet kartu ir universali situacija – aktorių atranka į siaubo filmą. Į peržiūrų kambarį, vienas po kito ateina vis nauji aktoriai su tikslu tapti kino žvaigždėmis.MANO NAMAI
Kino filmų „Vyras už pinigus“, „Draugų lažybos“, „Vyrų svajonės“ ir spektaklio „DIDELI PINIGAI“ prodiuseriai pristato naują teatro komediją „MANO NAMAI“!Artėja spektaklis apie karžygę E. Pliaterytę: prie Monikos Liu jungiasi žinomi aktoriai
Artėjant muzikinės dramos „Emilija“ premjerai, skelbiama pagrindinė aktorių ir atlikėjų trijulė. Ambicingame ansamblio „Lietuva“ projekte kartu su Monika Liu dalyvaus ir istorinius herojus įkūnys Mantas Zemleckas ir Jovita Jankelaitytė. Prie jų netrukus prisijungs garsūs operos solistai ir bardas. Šį rudenį didžiausiose šalies arenose atgims muzikinis epas apie Lietuvos ir Lenkijos karžygę Emiliją Pliaterytę, iškeliantis lyderystę bei laužantis stereotipus, kai net trapiausia asmenybė kovai už laisvę gali suburti ištisas kariaunas, įkvėpti ne tik moteris, bet ir vyrus.Vaidmuo – kas vakarą iš naujo kuriama mandala. Aktoriui Mariui Repšiui – 40
Lietuvos nacionalinio dramos teatro aktorius Marius Repšys kažkada iššovė kaip strėlė. Buvo ryškus režisieriaus Gintaro Varno mokinys, pastebimas dar studentiškuose spektakliuose, bet kai 2011 metais sukūrė Vandalą garsiajame Mariaus Ivaškevičiaus „Išvaryme“, kurį režisavo Oskaras Koršunovas, tapo aišku, kad tai yra aktorius – fantomas. Toks jis išliko iki šiandien, tokio jo trokšta publika. Marius gali vaidinti teatre, gali „Siemens“ arenoje, visur žiūrovai plūsta, nes jo vaidmenyse atpažįsta save. Ne kartą teko girdėti, kaip įsiūčio ar švelnių jausmų sklidini replikuoja Mariui, kartais neatpažindami vaidmens, o jo žodžius priskirdami pačiam aktoriui.Teatro „Kitas kampas“ 16-tas sezonas: dvi premjeros, naujos erdvės ir gastrolės užsienyje
Vienintelis profesionalus improvizacijos teatras Lietuvoje „Kitas kampas“ rugsėjo 18 d. žengia į nuotaikingą ir premjerų kupiną 16-tą teatro sezoną. Improvizatoriai naują etapą pasitinka šūkiu FRESH & FUNKY, kuris atspindi teatro aktorių nuolatinį virsmą, tobulėjimą, atsinaujinimą bei autentišką stilių.Edo Sheerano ir didžiųjų renginių įtaka Lietuvos ekonomikai
Pasaulinio lygio muzikos žvaigždžių koncertai ir išskirtiniai sporto renginiai į Lietuvą pritraukia tūkstančius užsienio turistų bei skatina judėjimą šalies viduje. Artimiausias toks renginys – Edo Sheerano koncertas Kaune šią savaitę. Panagrinėkime, kokią įtaką renginių turizmas turi mūsų šalies ekonomikai?20 metų Lietuvos renginių rinkoje: nuo eilių kasose iki skaitmeninio perversmo
Didžiausias šalies bilietų pardavimo tinklas „Bilietai.lt“ šiemet mini 20-ąjį jubiliejų. Įmonės vadovo Ramūno Šaučikovo teigimu, šiandieninė renginių pasiūla Lietuvoje, lyginant su gyventojų skaičiumi, yra labai plati ir kokybiška, o rinkos pokyčius diktuoja kintantys vartotojų įpročiai.Sutikite didžiausias metų žiemos šventes ir Naujus metus „pasakiškai“
Jauni, žavūs ir talentingi atlikėjai – Vakarė Jarmalavičiūtė ir Orestas Vyšniauskas, įkūnys gražiausią pasakų porą - Pelenę ir Princą, kompozitoriaus Mariaus Matulevičiaus ir tekstų autorės Viktorijos M Anangen muzikinėje pasakoje „Riešutėliai Pelenei “Festivalis „Sirenos“ skelbia tarptautinę programą
Erdvė, kurioje gimsta teatras – žiūrovo vaizduotė. Fizinė scena – tai tik pradžia, atspirties taškas, vedantis į neapčiuopiamą ir begalinę atminties, patirčių ir įpročių teritoriją. Šių metų Vilniaus tarptautinis teatro festivalis „Sirenos“ siūlo atsigręžti į tai, ką šiuolaikiniame teatre reiškia erdvė, kokią ją kuria gyvai spektaklyje dalyvaujantys žmonės, kiekvienas atsinešdamas savo mintis ir kontekstus. VšĮ „Teatro informacijos centras” ir VšĮ „Vilniaus festivaliai“ rengiamas didžiausias šalyje teatro festivalis vyks jau dvidešimt pirmą kartą – nuo rugsėjo 25 iki spalio 13 dienos.Vaikų rašytojo Tomo Dirgėlos sukurti personažai Domas ir Tomas debiutuos miuziklo scenoje
Vieno populiariausių mūsų šalies vaikų rašytojų Tomo Dirgėlos sukurti personažai – Domas ir Tomas – išlipa iš knygų puslapių ir kviečia vaikus bei jų tėvelius susitikti miuzikle „Domas ir Tomas: dingusių veikėjų byla“. Susitikimai su vaikų mylimais herojais įvyks net devyniuose Lietuvos miestuose.VILNIAUS MAŽAJAME TEATRE ĮVYKO KOMPOZITORIAUS GIEDRIAUS PUSKUNIGIO ALBUMO „LAIKO TILTAI“ PRISTATYMAS
Gegužės 28 d. Valstybiniame Vilniaus mažajame teatre įvyko kompozitoriaus Giedriaus Puskunigio kompaktinės plokštelės „Laiko tiltai“ pristatymas, į kurį susirinko gausus būrys kultūrininkų, menininkų, artimiausi kompozitoriaus kūrybos bendraminčiai, kolegos, bičiuliai.Atskleisti teatro lankytojų įpročiai ir populiariausi 2023 m. spektakliai
2023 metais Lietuvos teatro rinka išlaikė stabilią paklausą. Tarptautinės teatro dienos proga, didžiausias Lietuvos bilietų platinimo tinklas „Bilietai.lt“ ir jų teatro bilietų platinimo platforma „Teatrai.lt“ atskleidė, kad praėjusiais metais šiuos portalus aplankė virš 1 mln. lankytojų, o populiariausiu metų spektakliu tapo „Nuostabūs dalykai“.Tenusišypso Jums Viešpats, Maestro Rimai Tuminai
Eidamas 73-iuosius metus, kovo 6 d. mirė Valstybinio Vilniaus mažojo teatro įkūrėjas, ilgametis šio teatro meno vadovas režisierius Rimas Tuminas. Simboliška, kad vos prieš keletą dienų, kovo 2-ąją, paminėję Valstybinio Vilniaus mažojo teatro 34-ąjį gimtadienį, dabar atsisveikiname su jo pradininku Maestro Rimu Tuminu, kurio spektakliai jau daugelį metų jaudina žiūrovų širdis ir rodomi pilnose teatrų salėse ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. Reiškiame nuoširdžią užuojautą Maestro Rimo Tumino šeimai, bičiuliams, artimiesiems, bendražygiams ir visai teatro bendruomenei.Slaptus laimės ir šventinio stalo ingredientus atskleidžia Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro darbuotojai
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro menininkams svarbi šeima ir bendrystė. „Žmogiškos laimės ir stiprios sveikatos. Jei būsite sveiki – viskas pavyks, pildysis visos svajonės“,- sako solistas Mindaugas Rojus. To visiems ir linkime artėjančių švenčių proga.Bilietų platinimo paslauga su „Bilietai.lt“
Planuojate koncertą, spektaklį, sporto varžybas ar kitą renginį ir ieškote patikimo partnerio bilietų platinimui? Rinkitės „Bilietai.lt“ renginių bilietų platinimo paslaugas!Zigmars Liepiņš jubiliejui – jo sukurta opera „Paryžiaus katedra“ ir keturi debiutai
Lapkričio 4 dieną 18.30 valandą Žvejų rūmuose rodoma Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro opera „Paryžiaus katedra“ skiriama kompozitoriaus Zigmars Liepiņš 70 metų jubiliejui. Publikos laukia net keturi naujus vaidmenis pristatančių solistų debiutai.VILNIAUS MAŽASIS TEATRAS PRADEDA 36-ĄJĮ SEZONĄ SU ŠŪKIU: „PAMIRŠTI SIUŽETAI. NEPAMIRŠTAMOS ISTORIJOS“
Valstybinis Vilniaus mažasis teatras skelbia naujojo – 36-ojo – sezono pradžią, kurį pristato šūkiu: „Pamiršti siužetai. Nepamirštamos istorijos“. Žiūrovai bus kviečiami iš naujo atrasti gal kiek primirštus, bet šiandien vėl aktualius siužetus, kurie virs nepamirštamomis istorijomis, pamatyti ir pajusti scenos magiją, atpažinti tai, kas jau patirta, ir atrasti kai ką nauja, susipažinti su naujomis sceninės raiškos formomis. Per šį sezoną žiūrovai išvys premjerinį vokiečių režisieriaus Christian’o Weise`ės spektaklį „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“ pagal Tennessee`io Williamso pjesę, režisieriaus Oskaro Koršunovo premjerą „Kantas“ pagal Mariaus Ivaškevičiaus pjesę ir jaunosios kartos režisieriaus Augusto Gornatkevičiaus premjerą pagal Gerharto Hauptmanno pjesę „Žiurkės“.
„Kiekviename laike yra tam tikros dramaturgijos mados arba dramaturgijos ratai, todėl tampa įdomu stebėti, kaip klasikinė dramaturgija sugrįžta, leidžia iš naujo pamatyti aktualias temas. Visos būsimos VMT premjeros turi vokiškosios kultūros elementų. Mūsų tikslas – į teatro apyvartą įvesti Lietuvos publikos beveik nepažintus retesnius siužetus, pjeses ir vardus. Teatre naudinga rasti pjeses, kurios turi neįprastas formas ir personažus su sudėtingais likimais“ – apie pasirinktus naujojo sezono kūrinius pasakoja VMT Meno skyriaus vadovė Gabrielė Tuminaitė.
„Naujasis 36-asis Valstybinio Vilniaus mažojo teatro sezonas bus vokiškas, kupinas jaudulio ir nerimo. Pirmoji vokiečių komanda kurs pagal klasikinę T. Williamso pjesę „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“ ir pristatys savo darbą jau spalio pradžioje. Ši kūrėjų komanda – ryški ir įdomi, todėl nekantru ir smagu bus išvysti, kaip šis ilgas paruošiamasis procesas pagaliau pasieks savo finišo tiesiąją ir mūsų teatre pamatysime vokiškąją teatrinę raišką. Į teatrą sugrįš antras, bene didžiausias, pastatymas pagal M. Ivaškevičiaus pjesę „Kantas“; režisierius Oskaras Koršunovas, premjera įvyks kovo mėnesį. Toliau mūsų lauks spektaklis pagal kitą vokišką – G. Hauptmanno – pjesę „Žiurkės“ (rež. Augustas Gornatkevičius), kurios premjera numatoma balandžio mėnesį. Tikiu, kad teatras žiūrovui suteiks viltį, juk visuomet, net ir sudėtingiausiais laikais, kultūra tampa visokeriopu ramsčiu“, – sako Vilniaus mažojo teatro vadovas Simonas Keblas.
Vilniaus mažojo teatro būsimą naujojo sezono repertuarą ir artėjančias premjeras įvertino ir teatrologė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorė Ramunė Marcinkevičiūtė: „Nusimato įdomus ir patrauklus sezonas, paremtas repertuaro turinio kokybe, vaidybos ir režisūros išmoningumu. Teatras suteikia žiūrovams galimybę susitikti su moderniąja XX a. klasika, pamatyti, kaip Bergmano, Cocteau ar Hauptmanno kūrybą supranta, aktualizuoja nauja režisierių karta. Tokiuose susitikimuose įprastai susijungia mūsų tikrovės, tai, kuo gyvename šiandien, ir laiko patikrinti pasakojimai apie mus. Žiūroviškąjį smalsumą skatina ir numatyta T. Williamso pjesės „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“ premjera, kuriama kartu su vokiečių menininkų kūrybine komanda. Gerą teatrinį nuotykį žada pripažintų meistrų Ivaškevičiaus ir Koršunovo susitikimas su atrodytu neįkandamu Immanueliu Kantu. Vilniaus Mažasis teatras kviečia žinomuose dalykuose atrasti tai, ko galbūt apie juos nežinojome“.
Vokiškoji „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“ versija
Naująjį sezoną spalio 3, 4, 5 d. VMT pradės savitu braižu bei stiliumi išsiskiriančio šiuolaikinio vokiečių režisieriaus Christiano Weise’ės premjeriniu spektakliu „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“ pagal amerikiečių dramaturgo T. Williamso pjesę. Kartu su režisieriumi Ch. Weise spektaklį kurs vokiečių grupė: dramaturgė – Beate Seidel, scenografijos autorė – Julia Oschatz, kostiumų dailininkas – Josa Marx, kompozitorius – Jens Dohle.
Režisierius Christianas Weise T. Williamso kūrinyje atranda kandaus humoro ir sukuria pasaulėvaizdį, kuriame gražiausiai atskleidžiami veikėjų ketinimai ir motyvai. Daugelyje jo spektaklių istorijos konstruojamos pasitelkiant „išvirkščią“ daugiasluoksnį, absurdišką, ironišką, komišką pasakojimo būdą. Spektaklių personažai ryškūs, įdomūs, saviti, režisūrinė kalba neįprasta, tačiau mintis atskleidžiama, regis, visiškai natūraliai. Tai savaime sukuria tapybišką, ekstravagantiškai keistą atmosferą, kurioje plėtojama visa istorija. T. Williamsas laikomas vienu iš trijų įtakingiausių XX a. dramaturgų, kartu su amžininkais Eugene’u O’Neillu ir Arthuru Milleriu.
Pjesėje pasakojama apie JAV pietuose gyvenantį plantacijos savininką Tėtušį, su visa šeima švenčiantį savo gimtadienį. Tėtušis mirtinai serga, bet to dar nežino. Todėl tarp jo palikuonių prasideda kova dėl palikimo. Kol sūnus Guperis, jo žmona Mėjė ir išlepinti vaikai prieš Tėtušį vaidina laimingą šeimą, Megė bando įtikinti savo alkoholiką vyrą Briką dalyvauti grumtynėse dėl Tėtušio aukso puodų. Premjeriniame spektaklyje vaidmenis kuria šie aktoriai: Margreta – Teklė Baroti, Brikas – Šarūnas Januškevičius, Mėjė – Gintarė Latvėnaitė-Glušajeva, Motušė – Ilona Kvietkutė, Tėtušis – Tomas Rinkūnas, Tėvas Tukeris – Balys Latėnas, Guperis – Tomas Kliukas, Daktaras Bo – Tomas Stirna, Mergytė – Larisa Kalpokaitė, Maži berniukai – Jonas Braškys ir Mindaugas Capas.
Nacionalinis Liuksemburgo teatras Mažajame – „Lovefool“
Spalio 16 d. Vilniaus mažajame teatre bus parodytas aktorės ir režisierės Gintarės Parulytės monospektaklis-draminė komedija „Lovefool“, sukurtas Nacionaliniame Liuksemburgo teatre. Tai linksmas ir širdį veriantis monospektaklis apie Greisę – jauną moterį, trokštančią meilės, bet ieškančią jos pačiose netinkamiausiose vietose. Pjesėje nuoširdžiai, atvirai ir be užuolankų analizuojami emociškai apleisti tėvai, kopriklausomos motinos ir tai, kaip neišspręstos vaikystės traumos paveikia mūsų gebėjimą mylėti. Po Liuksemburgo nacionaliniame teatre įvykusių premjerų, į kurias bilietai buvo išparduoti, spektaklis sulaukė didžiulės sėkmės ir kitose šalyse. Po pasirodymo pilnoje „The Coronet“ teatro salėje Londone, už kurį „Lovefool“ buvo apdovanotas prizu už geriausią pjesę, spektaklis buvo pakviestas į „Summerhall“ teatrą garsiajame Edinburgo „Fringe“ festivalyje ir į „Brooklyn Art House“ teatrą Niujorke, kur pasirodymą puikiai įvertino ir žiūrovai, ir kritikai. Gintarė Parulytė – aktorė, rašytoja, režisierė iš Liuksemburgo. Nuo 15 metų filmavosi kine, dalyvavo tarptautiniuose teatro, kino projektuose, režisavo filmus. 2019 m. VMT buvo parodytas autobiografinis monospektaklis „A Lithualien in the Land of Bananas“ („Lietuvė-ateivė bananų šalyje“), o pernai vykusiame tarptautiniame scenos menų festivalyje „ConTempo“ įvyko monospektaklio „Lovefool“ premjera Lietuvoje.
Keletas užsienio žiniasklaidos atsiliepimų: „Lovefool“ yra tikrai nepakartojamas. Humoras susipina su neįtikėtinai giliomis ir jaudinančiomis akimirkomis“ (Broadway Baby); „Nuo vieno kraštutinumo iki kito, Gintarės Parulytės valdomi amerikietiški kalneliai jums taps iššūkiu“ (Le Quotidien); „Lovefool“ yra bene geriausias šį sezoną matytas teatro spektaklis. 55 min. prikaustantis monologas sukeliantis daugybę emocijų. Būkite pasirengę ištirti emocinius randus ir pradėti kelionę į meilę sau“ (Luxembourg Times); Tai geriausias spektaklis, kurį mačiau „Fringe“ festivalyje. Privertė aikčioti, užjausti moterį, kuri buvo scenoje, supykti ant tų, kurie ją įskaudino, o tada sudaužė mano širdį į milijoną gabalėlių“ (Giulia Maino, Edinburgh Festival Fringe).
Mažojo teatro „Dramateka“
„Dramateka“ – tai nauja erdvė, kurioje visi besidomintys teatru galės pasiimti ar vietoje paskaitinėti juos dominančią pjesę ar kitą teatrinę medžiagą. Tai lyg nedidelė teatrinė biblioteka, kurioje žiūrovai ar teatralai galės atrasti pjeses ar naujus kūrybinio įkvėpimo šaltinius, o teatras dar labiau atsivers juo besidomintiems. VMT tokiu būdu siekia su žiūrovais kurti artimesnį emocinį ryšį, dalintis kokybiška literatūra, sukurti bendro malonumo jausmą dalintis literatūriniais ir kultūriniais lobiais. Paklausta, kaip gimė „Dramatekos“ idėja, VMT Meno skyriaus vadovė Gabrielė Tuminaitė pasakoja: „Pamenu vieną kartą susitikome su G. Parulyte Atėnuose ir ji pasakė, kad turi labai daug knygų, bet neturi kur jų dėti, tad pagalvojo, kad norėtų Mažajame teatre pastatyti spintą ir į ją sudėti per gyvenimą surinktas savo pjeses, knygas apie teatrą ar kitą reikšmingą medžiagą. Ji papasakojo, kad nenori bet kam jų išdalinti, todėl būtų gražu, kad jos visos atsidurtų teatre, būtų aktyviai naudojamos, turėtų antrą gyvenimą, ką nors įkvėptų“, – sako VMT Meno skyriaus vadovė G. Tuminaitė.
O. Koršunovo ir M. Ivaškevičiaus tandemas – „Kantas“
Naujame sezone, kovo mėnesį, į Vilniaus mažąjį teatrą sugrįš legendinis dviejų kūrėjų tandemas – režisieriaus Oskaro Koršunovo premjera „Kantas“ pagal dramaturgo Mariaus Ivaškevičiaus pjesę tuo pačiu pavadinimu. „Pjesė „Kantas“ yra žmogaus išskaidymas į fragmentus ir bandymas juos sudėti atgal. Būtent – vidinio žmogaus arba žmogaus vidaus, to, kas sudaro mūsų sąmonę ir netgi pasąmonę arba sielą, jei tokia egzistuoja. O išskaidžius bandoma pažiūrėti, kaip toji būtybė sąveikauja su aplinka. Ar jis apskritai reikalingas šiai planetai, o gal jį verta pakeisti kuo nors kitu? – pasakoja pjesės autorius Marius Ivaškevičius. Premjeriniame spektaklyje „Kantas“ vaidmenis kurs Kirilas Glušajevas, Ramūnas Cicėnas, Audrius Bružas, Leonardas Pobedonoscevas, Jokūbas Bareikis, Mantas Vaitiekūnas, Vytautas Rumšas jaun., Daumantas Ciunis, Indrė Patkauskaitė, Ilona Kvietkutė, Gintarė Latvėnaitė-Glušajeva, Valda Bičkutė, Greta Šepliakovaitė.
„Šie aktoriai dievina Ivaškevičių, o dramaturgas, tekstą sukonstravęs iš trumpų dialogų, palieka daug erdvės aktorių šėlionėms. <…>. Tai aktoriai, kurių vaidybos maniera jau tapo jų gyvenimo savastimi. Ir Koršunovas to nenaikina. Jis nuosekliai priėmė atviras aktorių sielas, lyg tęsdamas kantiškąjį intersubjektyvųjį požiūrį į teatro prigimtį apskritai. Koršunovas, lengva ranka atidavęs laisvę aktoriams, siekė atskleisti kantiškąjį pasaulio supratimą per aktorių pasaulio pažinimo būdą. <...>. Labai svarbu, kad Koršunovas iš vidaus susipažino su R. Tumino teatro specifika. Šis teatras nuo pat pradžios išsiskyrė savo atidumu Namų sampratai, apie kurią Tuminas nuolat kalbėjo. Ši teatro‑namų samprata čia gyva ir šiandien. Gyvenant mažoje bendruomenėje labai svarbu ne tik pamatyti, bet ir suprasti greta kuriančio menininko tiesos modelį“, – po eskizo premjeros rašė teatrologė Daiva Šabasevičienė. Prieš premjerą žiūrovai kviečiami išvysti pirmąjį pjesės „Kantas“ kūrybinį etapą, eskizo rodymus spalio 9, 10 ir lapkričio 19, 20 d.
„DramaTest Residency“ laimėtojas – „Žiurkės“
2024 m. Valstybiniame Vilniaus mažajame teatre turėjo galimybę reziduoti „DramaTest Residency“ nugalėtojas – režisierius Augustas Gornatkevičius, kuris pristatė eskizą pagal Gerharto Hauptmanno pjesę „Žiurkės”. Režisierius Augustas Gornatkevičius kuria pagrindiniuose šalies teatruose, bendradarbiauja su nepriklausomais teatrais ir koncertinėmis įstaigomis, stato spektaklius tiek suaugusiesiems, tiek vaikams, ne kartą nominuotas „Auksiniam scenos kryžiui“.
Spektaklis nagrinėja būdingas G. Hauptmanno, retai statomo Lietuvos scenose, kūrybos temas – socialinę bei klasinę nelygybę, visuomenės susiskaldymą, griūvančias šeimos vertybes bei meno vaidmens šiuolaikinėje visuomenėje klausimus. Tai kūrinys apie miesto gyvenimą, žymintis paraleles tarp šiandieninio Vilniaus ir Berlyno prieš I pasaulinį karą. Ši pjesė taip pat atliepia nerimo, neužtikrintumo temą. Dviejų miestų – Vilniaus ir Berlyno – palyginimas čia simboliškas, nes iš tiesų visi šiuo metu jaučiame tą patį, nepaisant atstumų ir miestų dydžių, jų kultūros ir ritmo skirtumų - gyvename tomis pačiomis nuotaikomis ir nuojautomis. A. Gornatkevičiaus spektaklio pagal šią pjesę premjera numatoma 2025 m. pavasarį.
Parengta Valstybiniam Vilniaus mažajam teatrui bendradarbiaujant su Lietuvos Goethe'ės institutu, Lietuvos Respublikos kultūros ministerija. Spektaklio „Lovefool“ gastroles Lietuvoje remia Liuksemburgo kultūros taryba (Kultur | lx – Arts Council Luxembourg).
„Kiekviename laike yra tam tikros dramaturgijos mados arba dramaturgijos ratai, todėl tampa įdomu stebėti, kaip klasikinė dramaturgija sugrįžta, leidžia iš naujo pamatyti aktualias temas. Visos būsimos VMT premjeros turi vokiškosios kultūros elementų. Mūsų tikslas – į teatro apyvartą įvesti Lietuvos publikos beveik nepažintus retesnius siužetus, pjeses ir vardus. Teatre naudinga rasti pjeses, kurios turi neįprastas formas ir personažus su sudėtingais likimais“ – apie pasirinktus naujojo sezono kūrinius pasakoja VMT Meno skyriaus vadovė Gabrielė Tuminaitė.
„Naujasis 36-asis Valstybinio Vilniaus mažojo teatro sezonas bus vokiškas, kupinas jaudulio ir nerimo. Pirmoji vokiečių komanda kurs pagal klasikinę T. Williamso pjesę „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“ ir pristatys savo darbą jau spalio pradžioje. Ši kūrėjų komanda – ryški ir įdomi, todėl nekantru ir smagu bus išvysti, kaip šis ilgas paruošiamasis procesas pagaliau pasieks savo finišo tiesiąją ir mūsų teatre pamatysime vokiškąją teatrinę raišką. Į teatrą sugrįš antras, bene didžiausias, pastatymas pagal M. Ivaškevičiaus pjesę „Kantas“; režisierius Oskaras Koršunovas, premjera įvyks kovo mėnesį. Toliau mūsų lauks spektaklis pagal kitą vokišką – G. Hauptmanno – pjesę „Žiurkės“ (rež. Augustas Gornatkevičius), kurios premjera numatoma balandžio mėnesį. Tikiu, kad teatras žiūrovui suteiks viltį, juk visuomet, net ir sudėtingiausiais laikais, kultūra tampa visokeriopu ramsčiu“, – sako Vilniaus mažojo teatro vadovas Simonas Keblas.
Vilniaus mažojo teatro būsimą naujojo sezono repertuarą ir artėjančias premjeras įvertino ir teatrologė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorė Ramunė Marcinkevičiūtė: „Nusimato įdomus ir patrauklus sezonas, paremtas repertuaro turinio kokybe, vaidybos ir režisūros išmoningumu. Teatras suteikia žiūrovams galimybę susitikti su moderniąja XX a. klasika, pamatyti, kaip Bergmano, Cocteau ar Hauptmanno kūrybą supranta, aktualizuoja nauja režisierių karta. Tokiuose susitikimuose įprastai susijungia mūsų tikrovės, tai, kuo gyvename šiandien, ir laiko patikrinti pasakojimai apie mus. Žiūroviškąjį smalsumą skatina ir numatyta T. Williamso pjesės „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“ premjera, kuriama kartu su vokiečių menininkų kūrybine komanda. Gerą teatrinį nuotykį žada pripažintų meistrų Ivaškevičiaus ir Koršunovo susitikimas su atrodytu neįkandamu Immanueliu Kantu. Vilniaus Mažasis teatras kviečia žinomuose dalykuose atrasti tai, ko galbūt apie juos nežinojome“.
Vokiškoji „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“ versija
Naująjį sezoną spalio 3, 4, 5 d. VMT pradės savitu braižu bei stiliumi išsiskiriančio šiuolaikinio vokiečių režisieriaus Christiano Weise’ės premjeriniu spektakliu „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“ pagal amerikiečių dramaturgo T. Williamso pjesę. Kartu su režisieriumi Ch. Weise spektaklį kurs vokiečių grupė: dramaturgė – Beate Seidel, scenografijos autorė – Julia Oschatz, kostiumų dailininkas – Josa Marx, kompozitorius – Jens Dohle.
Režisierius Christianas Weise T. Williamso kūrinyje atranda kandaus humoro ir sukuria pasaulėvaizdį, kuriame gražiausiai atskleidžiami veikėjų ketinimai ir motyvai. Daugelyje jo spektaklių istorijos konstruojamos pasitelkiant „išvirkščią“ daugiasluoksnį, absurdišką, ironišką, komišką pasakojimo būdą. Spektaklių personažai ryškūs, įdomūs, saviti, režisūrinė kalba neįprasta, tačiau mintis atskleidžiama, regis, visiškai natūraliai. Tai savaime sukuria tapybišką, ekstravagantiškai keistą atmosferą, kurioje plėtojama visa istorija. T. Williamsas laikomas vienu iš trijų įtakingiausių XX a. dramaturgų, kartu su amžininkais Eugene’u O’Neillu ir Arthuru Milleriu.
Pjesėje pasakojama apie JAV pietuose gyvenantį plantacijos savininką Tėtušį, su visa šeima švenčiantį savo gimtadienį. Tėtušis mirtinai serga, bet to dar nežino. Todėl tarp jo palikuonių prasideda kova dėl palikimo. Kol sūnus Guperis, jo žmona Mėjė ir išlepinti vaikai prieš Tėtušį vaidina laimingą šeimą, Megė bando įtikinti savo alkoholiką vyrą Briką dalyvauti grumtynėse dėl Tėtušio aukso puodų. Premjeriniame spektaklyje vaidmenis kuria šie aktoriai: Margreta – Teklė Baroti, Brikas – Šarūnas Januškevičius, Mėjė – Gintarė Latvėnaitė-Glušajeva, Motušė – Ilona Kvietkutė, Tėtušis – Tomas Rinkūnas, Tėvas Tukeris – Balys Latėnas, Guperis – Tomas Kliukas, Daktaras Bo – Tomas Stirna, Mergytė – Larisa Kalpokaitė, Maži berniukai – Jonas Braškys ir Mindaugas Capas.
Nacionalinis Liuksemburgo teatras Mažajame – „Lovefool“
Spalio 16 d. Vilniaus mažajame teatre bus parodytas aktorės ir režisierės Gintarės Parulytės monospektaklis-draminė komedija „Lovefool“, sukurtas Nacionaliniame Liuksemburgo teatre. Tai linksmas ir širdį veriantis monospektaklis apie Greisę – jauną moterį, trokštančią meilės, bet ieškančią jos pačiose netinkamiausiose vietose. Pjesėje nuoširdžiai, atvirai ir be užuolankų analizuojami emociškai apleisti tėvai, kopriklausomos motinos ir tai, kaip neišspręstos vaikystės traumos paveikia mūsų gebėjimą mylėti. Po Liuksemburgo nacionaliniame teatre įvykusių premjerų, į kurias bilietai buvo išparduoti, spektaklis sulaukė didžiulės sėkmės ir kitose šalyse. Po pasirodymo pilnoje „The Coronet“ teatro salėje Londone, už kurį „Lovefool“ buvo apdovanotas prizu už geriausią pjesę, spektaklis buvo pakviestas į „Summerhall“ teatrą garsiajame Edinburgo „Fringe“ festivalyje ir į „Brooklyn Art House“ teatrą Niujorke, kur pasirodymą puikiai įvertino ir žiūrovai, ir kritikai. Gintarė Parulytė – aktorė, rašytoja, režisierė iš Liuksemburgo. Nuo 15 metų filmavosi kine, dalyvavo tarptautiniuose teatro, kino projektuose, režisavo filmus. 2019 m. VMT buvo parodytas autobiografinis monospektaklis „A Lithualien in the Land of Bananas“ („Lietuvė-ateivė bananų šalyje“), o pernai vykusiame tarptautiniame scenos menų festivalyje „ConTempo“ įvyko monospektaklio „Lovefool“ premjera Lietuvoje.
Keletas užsienio žiniasklaidos atsiliepimų: „Lovefool“ yra tikrai nepakartojamas. Humoras susipina su neįtikėtinai giliomis ir jaudinančiomis akimirkomis“ (Broadway Baby); „Nuo vieno kraštutinumo iki kito, Gintarės Parulytės valdomi amerikietiški kalneliai jums taps iššūkiu“ (Le Quotidien); „Lovefool“ yra bene geriausias šį sezoną matytas teatro spektaklis. 55 min. prikaustantis monologas sukeliantis daugybę emocijų. Būkite pasirengę ištirti emocinius randus ir pradėti kelionę į meilę sau“ (Luxembourg Times); Tai geriausias spektaklis, kurį mačiau „Fringe“ festivalyje. Privertė aikčioti, užjausti moterį, kuri buvo scenoje, supykti ant tų, kurie ją įskaudino, o tada sudaužė mano širdį į milijoną gabalėlių“ (Giulia Maino, Edinburgh Festival Fringe).
Mažojo teatro „Dramateka“
„Dramateka“ – tai nauja erdvė, kurioje visi besidomintys teatru galės pasiimti ar vietoje paskaitinėti juos dominančią pjesę ar kitą teatrinę medžiagą. Tai lyg nedidelė teatrinė biblioteka, kurioje žiūrovai ar teatralai galės atrasti pjeses ar naujus kūrybinio įkvėpimo šaltinius, o teatras dar labiau atsivers juo besidomintiems. VMT tokiu būdu siekia su žiūrovais kurti artimesnį emocinį ryšį, dalintis kokybiška literatūra, sukurti bendro malonumo jausmą dalintis literatūriniais ir kultūriniais lobiais. Paklausta, kaip gimė „Dramatekos“ idėja, VMT Meno skyriaus vadovė Gabrielė Tuminaitė pasakoja: „Pamenu vieną kartą susitikome su G. Parulyte Atėnuose ir ji pasakė, kad turi labai daug knygų, bet neturi kur jų dėti, tad pagalvojo, kad norėtų Mažajame teatre pastatyti spintą ir į ją sudėti per gyvenimą surinktas savo pjeses, knygas apie teatrą ar kitą reikšmingą medžiagą. Ji papasakojo, kad nenori bet kam jų išdalinti, todėl būtų gražu, kad jos visos atsidurtų teatre, būtų aktyviai naudojamos, turėtų antrą gyvenimą, ką nors įkvėptų“, – sako VMT Meno skyriaus vadovė G. Tuminaitė.
O. Koršunovo ir M. Ivaškevičiaus tandemas – „Kantas“
Naujame sezone, kovo mėnesį, į Vilniaus mažąjį teatrą sugrįš legendinis dviejų kūrėjų tandemas – režisieriaus Oskaro Koršunovo premjera „Kantas“ pagal dramaturgo Mariaus Ivaškevičiaus pjesę tuo pačiu pavadinimu. „Pjesė „Kantas“ yra žmogaus išskaidymas į fragmentus ir bandymas juos sudėti atgal. Būtent – vidinio žmogaus arba žmogaus vidaus, to, kas sudaro mūsų sąmonę ir netgi pasąmonę arba sielą, jei tokia egzistuoja. O išskaidžius bandoma pažiūrėti, kaip toji būtybė sąveikauja su aplinka. Ar jis apskritai reikalingas šiai planetai, o gal jį verta pakeisti kuo nors kitu? – pasakoja pjesės autorius Marius Ivaškevičius. Premjeriniame spektaklyje „Kantas“ vaidmenis kurs Kirilas Glušajevas, Ramūnas Cicėnas, Audrius Bružas, Leonardas Pobedonoscevas, Jokūbas Bareikis, Mantas Vaitiekūnas, Vytautas Rumšas jaun., Daumantas Ciunis, Indrė Patkauskaitė, Ilona Kvietkutė, Gintarė Latvėnaitė-Glušajeva, Valda Bičkutė, Greta Šepliakovaitė.
„Šie aktoriai dievina Ivaškevičių, o dramaturgas, tekstą sukonstravęs iš trumpų dialogų, palieka daug erdvės aktorių šėlionėms. <…>. Tai aktoriai, kurių vaidybos maniera jau tapo jų gyvenimo savastimi. Ir Koršunovas to nenaikina. Jis nuosekliai priėmė atviras aktorių sielas, lyg tęsdamas kantiškąjį intersubjektyvųjį požiūrį į teatro prigimtį apskritai. Koršunovas, lengva ranka atidavęs laisvę aktoriams, siekė atskleisti kantiškąjį pasaulio supratimą per aktorių pasaulio pažinimo būdą. <...>. Labai svarbu, kad Koršunovas iš vidaus susipažino su R. Tumino teatro specifika. Šis teatras nuo pat pradžios išsiskyrė savo atidumu Namų sampratai, apie kurią Tuminas nuolat kalbėjo. Ši teatro‑namų samprata čia gyva ir šiandien. Gyvenant mažoje bendruomenėje labai svarbu ne tik pamatyti, bet ir suprasti greta kuriančio menininko tiesos modelį“, – po eskizo premjeros rašė teatrologė Daiva Šabasevičienė. Prieš premjerą žiūrovai kviečiami išvysti pirmąjį pjesės „Kantas“ kūrybinį etapą, eskizo rodymus spalio 9, 10 ir lapkričio 19, 20 d.
„DramaTest Residency“ laimėtojas – „Žiurkės“
2024 m. Valstybiniame Vilniaus mažajame teatre turėjo galimybę reziduoti „DramaTest Residency“ nugalėtojas – režisierius Augustas Gornatkevičius, kuris pristatė eskizą pagal Gerharto Hauptmanno pjesę „Žiurkės”. Režisierius Augustas Gornatkevičius kuria pagrindiniuose šalies teatruose, bendradarbiauja su nepriklausomais teatrais ir koncertinėmis įstaigomis, stato spektaklius tiek suaugusiesiems, tiek vaikams, ne kartą nominuotas „Auksiniam scenos kryžiui“.
Spektaklis nagrinėja būdingas G. Hauptmanno, retai statomo Lietuvos scenose, kūrybos temas – socialinę bei klasinę nelygybę, visuomenės susiskaldymą, griūvančias šeimos vertybes bei meno vaidmens šiuolaikinėje visuomenėje klausimus. Tai kūrinys apie miesto gyvenimą, žymintis paraleles tarp šiandieninio Vilniaus ir Berlyno prieš I pasaulinį karą. Ši pjesė taip pat atliepia nerimo, neužtikrintumo temą. Dviejų miestų – Vilniaus ir Berlyno – palyginimas čia simboliškas, nes iš tiesų visi šiuo metu jaučiame tą patį, nepaisant atstumų ir miestų dydžių, jų kultūros ir ritmo skirtumų - gyvename tomis pačiomis nuotaikomis ir nuojautomis. A. Gornatkevičiaus spektaklio pagal šią pjesę premjera numatoma 2025 m. pavasarį.
Parengta Valstybiniam Vilniaus mažajam teatrui bendradarbiaujant su Lietuvos Goethe'ės institutu, Lietuvos Respublikos kultūros ministerija. Spektaklio „Lovefool“ gastroles Lietuvoje remia Liuksemburgo kultūros taryba (Kultur | lx – Arts Council Luxembourg).
Paieška nedavė rezultatų