Paieška nedavė rezultatų
Loading...
Perkrauti

Festivalis Jauna Muzika. 6 diena Emilija Škarnulytė ir Marius Salynas

S 2019-04-28 17:00
Menų spaustuvė, Vilnius
5.00

 MARIUS SALYNAS ir EMILIJA ŠKARNULYTĖ Audioscape-GW170817

garso instaliacija ir performansas

Menų Spaustuvė, Juodoji salė, 17 val.

 

Gravitacinės bangos kyla iš dviejų susiliejančių juodųjų skylių. 2017 m. rugpjūčio mėnesį LIGO ir Virgo detektoriai užfiksavo naują signalą, kuris susidarė jungiantis dviem neutroninėm žvaigždėm. Šis signalas buvo pavadintas GW170817. Salyno ir Škarnulytės Audioscape-GW170817 tai vizualinė meditacija apie šiuolaikinį mokslą iš ateities archeologijos perspektyvos, kuri pratęsia posthumanistinės mitologijos temas. Kosminiai garsovaizdžiai persipina su Škarnulytės video filmu, kuris susideda iš 3D skanerio pagalba sukurtų architektūros modelių, peržengiančių didingo kraštovaizdžio geografijos ribas. Škarnulytė, atplaukusi į Mariaus Salyno sukurtą garsinę aplinką, mums pasirodo kaip undinė, apjungdama praeitį su ateitimi. Ji tai daro tyrinėdama Super-Kamiokande neutrinų observatoriją Japonijoje, Antimaterijos fabriką, Didįjį Hadronų Greitintuvą CERN'e bei radarą Duga.  Audioscape-GW170817 žadina kontempliatyvaus nerimo jausmą, kurį mums sukelia susitikimas su visa, kas yra didesnio už mus pačius.

 

Mariaus Salyno akademinės muzikos stilius formuojasi autonomiškai nuo daugelio kitų kompozitoriaus kūrybinių veiklų (muzikos teatrui, televizijai, reklamai, tarpdisciplininiams projektams, muzikavimo roko grupėje, muzikos prodiuserio darbo). Pasak muzikologės Jūratės Katinaitės, kai kurie jo kūriniai artimesni eskizams, kur autorius tyrinėja instrumentų išraiškos galimybes, tembrų derinius, ieško naujesnių formos modelių. Iš dalies šie kūriniai atstovauja postminimalistinei tradicijai, jiems būdingas trumpų struktūrų kartojimas, paratonalumas, kvazibarokinė dvasia. Vis dėlto didžiausia kompozitoriaus muzikos dalis susijusi su naujosiomis technologijomis ir jų teikiamomis galimybėmis. Kompiuterinės, elektroninės ir elektroakustinės muzikos kompozicijos išsiskiria paradoksaliu tradiciškumu, nuosaikumu bei naratyvumu, o komponavimo procese autorius siekia išlaikyti garso dizaino estetiką bei kūrinio struktūros dinamiškumą.

http://www.salynas.com/

 

Emilija Škarnulytė yra menininkė ir filmų kūrėja nomadė. Savo kūrybinės dokumentikos filmuose ji nagrinėja gilųjį laiką nuo kosminės ir geologinės iki ekologinės ir politinės dimensijos, išjausdama įvairius nebe-žmogiškus arba po-žmogiškus mastelius laiko ir erdvės gilumoje. Tarp paskutinių grupinių parodų minėtinos „Hiperobjektai” Ballroom Marfoje, JAV, „Judantys akmenys” Kadist fonde, Paryžiuje, „The Future Is Certain; It’s the Past Which Is Unpredictable” Blaffer muziejuje Hiustone, JAV; ji taip pat buvo nominuota „Future Generation Art Prize“ Pinchuk meno centro Kijeve. Škarnulytė atstovaus Lietuvą 22-oje Milano Trienalėje „Pažeista gamta” ir pristatys savo kūrybą parodoje Toronto Bienalėje, Kanadoje.

https://www.emilijaskarnulyte.co/

 

Taip pat kviečiame į festivalio "Jauna Muzika" uždarymą:

 

Sapiegų Rūmai (Antakalnio g. 17), 19.30 val.

Festivalio uždarymas

 

 

RAMŪNAS MOTIEKAITIS

autorinis koncertas

 

Mobile 4 (1996), revizija

Mobile 6 (1996)

Mobile 8 (1997), revizija

Lento (2013) 

Mobiles užsklanda (2019)

 

Atlikėjai:

Raimondas Sviackevičius - hakahachi, akordeonas

ir

Lietuvos Muzikos ir Teatro Akademijos Šiuolaikinės muzikos programos studentai (doc. Vykintas Baltakas):

Greta Šimkutė, Klaudija Indriliūnaitė, Mėta Pelegrimaitė, Matas Samulionis, Simas Petkevičius, Kęstutis Zubovas.

 

„Tikriausiai neįmanoma grįžti į laikus kai viskas buvo labai šviežia ir veikiama drąsiai. Žodis „mobile“ (tiesa sakant net nežinau, iš kur jis atsirado) tada asocijavosi su pačiais trapiausiais gaubiančiais garsais ir srautais, kuriems instrumentai ir koncertai neatrodė tinkamiausia terpė. Nežinojau ką daryti su instrumentais, galimybių nestudijavau, užtekdavo tik garso patirties ir aptakaus užrašymo arba neužrašymo. Ilgiau apsistojau ties Yamahos SY-85 sinusoidiniais ir timpanų tonais (mobile 2, 6, 9); dar po ranka pasitaikė perkusijos lėkštės (mobile 3, 4, 5) ir choras (mobile 8). Vėliau buvau perauklėtas, ir nesu tikras, ar tapau netikresniu. Vis tiek kažkas iš tų laikų pasilieka, o tūkstančiai srautų vis įvilioja ir žaidžia.”Ramūnas Motiekaitis

 

Ramūnas Motiekaitis nuo septynerių metų dainavo „Ąžuoliuko“ berniukų chore, Vilniaus konservatorijoje mokėsi chorinio dirigavimo klasėje, 1995–2005 m. Lietuvos ir Norvegijos muzikos akademijose studijavo kompoziciją. Vėliau Helsinkio universitete rašė disertaciją apie Japonijos ir Vakarų sąveikas filosofijoje ir muzikoje. Japonijos mokslo ir švietimo ministerija (2008–2010 m.), bei Canon fondas (2013–2014 m.) skyrė stipendijas stažuotei Japonijoje. Disertacijos pagrindu 2011 m. išleista monografija „Poetics of the Nameless Middle: Japan and the West in Philosophy and Music of the Twentieth Century“. Nuo 2003 m. Ramūnas Motiekaitis dėsto Vilniaus universitete; nuo 2009 m. – Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje.

 

Dėkojame Šiuolaikinio meno centrui, patikėjimo teise valdančiam Sapiegų rūmus.

Renginio nuoroda: http://www.jauna.org

Rodyti daugiauRodyti mažiau
Renginys Data / Laikas Renginio vieta Kaina  
Festivalis Jauna Muzika. 6 diena Emilija Škarnulytė ir Marius Salynas S 2019-04-28 17:00 Menų spaustuvė, Vilnius 5.00
Svarbi informacija
Perkant 10 ir daugiau bilietų kreipkitės: vipklientai@bilietai.lt

Durys atidaromos: 30 min. iki renginio
Renginio trukmė: 1 val.
Pertraukos: nėra
Vaikai įleidžiami nemokamai: iki 9 metų amžiaus (neužimant papildomos vietos)
Amžiaus cenzas: nėra
Nuolaidos: netaikomos

Renginio organizatorius prisiima atsakomybę dėl įvykusio renginio ir jo kokybės. Pinigai už bilietus grąžinami tik neįvykus renginiui ar nukėlus renginio datą. Platintojas veikia kaip atsiskleidęs tarpininkas. Detalią informaciją apie bilietų ir nuolaidų kuponų grąžinimus rasite „Vartotojų taisyklėse“ čia.
Renginio vieta
Šiltadaržio g. 6 Vilnius Lietuva
Organizatorius
Lietuvos kompozitorių sąjunga
A.Mickevičiaus g. 29 Vilnius
Kitos datos Tas pats organizatorius Ta pati renginio vieta