logo
Krepšelis: 0
logo
Pasirinkite periodą:
Krepšelis: 0
Paieška nedavė rezultatų
Loading...
Perkrauti

PAMOKA. E.Ionesco (rež. R.Kazlas). Premjera! (Atkeltas iš 2020 m. balandžio 20 d. ir vėl iš 2021 m. gruodžio 1 d.)

K 2022-03-31 18:00
Alytaus kultūros centras, Alytus
26.20 - 31.20

Dėmesio! 

Spektaklis atkeltas iš 2020 m. balandžio 20 d. į 2021 m. gruodžio 1 d., perkeliamas į 2022 m. kovo 31 d. Įsigyti bilietai galios į perkeltą spektaklį ir papildomai kreiptis nereikia. Jeigu nauja renginio data Jums netinkama - bilietus galite grąžinti iki 2021 gruodžio 31 d. Kreipkitės tiesiogiai į bilietų platintoją. 

 

Rolandas Kazlas kviečia į „Pamoką“*

Švietimo, mokslo, kultūros ir sveikatos misterija**, mokymo drama, komedija, tragedija, terapija ir vikipedija*** bei kitas absurdas**** – premjeriniame spektaklyje „Pamoka“. Pagal to paties pavadinimo prancūzų dramaturgo Eugene Ionesco pjesę.

Spektaklis – „Pamoka“, norintiems sužinoti su kuo valgyta (ir vis dar valgoma) kreida. Be atokvėpio ir pertraukos... „Pamokos“ trukmė priklausys nuo mokinės arba mokinio žinių, gabumų, noro arba nenoro mokytis ir nuo mokytojo nuotaikos bei kantrybės, kuri priklausys nuo mokinio (-ės) žinių, gabumų, noro arba nenoro mokytis, bei mokytojo...

O kad „Pamoka“ žada būti smagi, žaisminga, įdomi ir naudinga – to galima tikėtis, scenoje susitiks trys labai saviti, įdomūs, skirtingų kartų aktoriai: Taura Kvietinskaitė (Mokinė); išraiškingasis aktorius Audronis Rūkas (Budintis personalas) bei mokytojo vaidmenį kuriantis spektaklio režisierius – Rolandas Kazlas, kuris visada sugeba ir moka maloniai nustebinti. Dailės būrelio, gyvojo kampelio vadovė bei kostiumų dailininkė – Neringa Keršulytė.

Rumunų kilmės prancūzų dramaturgas Eugene Ionesco (1909-1994) laikomas vienu iš absurdo dramos pradininkų ir vienu reikšmingiausių XX a. dramaturgų. Ryškiausi jo sukurti absurdo dramos pavyzdžiai: tragikomedija „Plikagalvė dainininkė“ („La Cantatrice chauve“, 1950), „Pamoka“ („La Leçon“, 1951), taip pat „Kėdės“ („Les Chaises“, 1952) ir „Raganosiai“ („Rhinocéros“, 1959). Vieno veiksmo dramose pilna nelogiškų situacijų, klišinių, hiperbolizuotai mandagių dialogų. Išjuokiant banalybę, parodomas žmogaus būties absurdas. Pats dramaturgas jas vadino „antipjesėmis“.

 

Mintimis, apie premjerinį spektaklį „Pamoka“, dalinasi režisierius Rolandas Kazlas: „Nors prancūzų dramaturgo E. Ionesco pjesės yra laikomos absurdo pjesėmis, tiesą sakant, nematau jose jokio absurdo. Pačiame gyvenime, kasdienybėje, žmonių mąstyme, bendravime ar bet kurioje srityje absurdo yra žymiai daugiau ir jis yra daug juokingesnis, skaudesnis ir žiauresnis. Pats pjesės tekstas – tarsi karnavalinis, pajaco, klouno apdaras, dengiantis realų kūną: žmogaus, visuomenės, valstybių, žmonijos... Galima jausti, jog dramaturgas po žongliravimu žodžiais, ekvilibristika, absurdiškomis frazėmis ir tarsi nesąmonėmis ragina pamatyti, įžvelgti rimtus dalykus. Vienaveiksmėje E. Ionesco pjesėje – „Pamoka“, paties dramaturgo apibūdintoje, kaip komiška drama, yra ir daug komizmo, ir dramatizmo, ir net nujaučiamo tragizmo. Žodžiu – pjesėje yra viskas, ko reikia geram spektakliui ir ne veltui dramaturgas pjesę pavadino labai paprastai ir tiksliai – „Pamoka“. Neišmoktos pamokos dažnai turi skaudžių pasekmių. Gyvenimo egzaminai, kontroliniai yra sunkesni ir rimtesni išbandymai, o pats griežčiausias mokytojas mokykloje, gali pasirodyti tik „švelnus avinėlis“ lyginant su tais „Mokytojais“, norinčiais pamokyti išsyk visus ir visą pasaulį, o tokių, deja, kartas nuo karto atsiranda, ir, kaip žinome, netrūko žmonijos istorijoje.

Manau, kad dramaturgas kalba apie tai, kaip svarbu yra mokytis, žinoti, mokėti, išmanyti, klausyti, būti budriu, dėmesingu, gyvu, ko nors siekti, tobulintis ir kaip pavojinga būti tamsiu, neišsilavinusiu, nekultūringu, abejingu, beraščiu, niekuo nesidominčiu ir iš mokytojo, ar mokslo įstaigos norinčiu gauti tik pažymį, atestatą, ar baigimo diplomą...

Kam gali būti įdomus spektaklis „Pamoka“? „Pirmiausia, manau, norintiems mokytis ir mokyti, bei nenorintiems mokytis ir mokyti. Tiems, kurie žodį „absurdas“ rašo su raide „b“, ir tiems, kurie tą patį žodį rašo su raide „p“ – „apsurdas“. Na ir tiems, kurie žodį „teatras“ rašo su raide „a“, ir tiems, kurie rašo – „tetras“, be raidės „a“. Nieko tokio, bet... viskas juk ir prasideda nuo „A...“.

 

„Nieko nemokantis – moka daugiausiai“.

Mokėtojas

 

 

 

*pamokà – mokytojo mokiniams perteikiamos žinios, mokinių ir mokytojo veikla (t. y. įgytų ar turimų žinių taikymas, įgūdžių formavimas ar lavinimas).

**mistèrija – dramos žanras, kuriame simboliniais, stilizuotais vaizdais sprendžiamos žmonijos, tautos, individo likimo problemos.

***vikipedija – interneto enciklopedija, kurią be jokių apribojimų gali skaityti, tobulinti ir pildyti visi žmonės. Jos lietuviškuosiuose puslapiuose jau yra daugiau nei 197 tūkstančiai straipsnių, taigi visą aukščiau pateiktą informaciją galite perskaityti ten.

****absùrdas (lot. absurdus – beprasmis, neskambus, nemalonus), etikoje – beprasmybės išgyvenimas, būties vertės neigimas. Absurdo jausena ir mąstysena geriausiai išreikšta prancūzų egzistencinėje filosofijoje, literatūroje, teatre (J.-P. Sartre’as, A. Camus, A. Malraux, E. Ionesco, S. Beckettas).

Rodyti daugiauRodyti mažiau
Renginys Data / Laikas Renginio vieta Kaina  
PAMOKA. E.Ionesco (rež. R.Kazlas). Premjera! (Atkeltas iš 2020 m. balandžio 20 d. ir vėl iš 2021 m. gruodžio 1 d.) K 2022-03-31 18:00 Alytaus kultūros centras, Alytus 26.20 - 31.20
Renginio vieta
Alytaus kultūros centras
Pramonės g. 1, Alytus Alytus Lietuva
Organizatorius
Teatro dienos, VšĮ
Manufaktūrų g. 20, P9 ofisas
868666391
Įmonės kodas: 302470261
Tas pats organizatorius Ta pati renginio vieta
Pirkti bilietą PASIVAIKŠČIOJIMAS R. Walser (rež. R. Kazlas). Premjera! Įėjimas į renginį tik turint Galimybių pasą Tiketa.ltTiketa.ltPASIVAIKŠČIOJIMAS R. Walser (rež. R. Kazlas). Premjera! Įėjimas į renginį tik turint Galimybių pasą VDU Didžioji salė, Kaunas 26.20 - 36.20
Saugok gamtą – rinkis skaitmeninį IšmanųBilietą!
IšmanusBilietas – visų renginių bilietai visada tavo telefone.
Daugiau informacijos čia!
Pirkti bilietą PASIVAIKŠČIOJIMAS R. Walser (rež. R. Kazlas). Premjera! Įėjimas į renginį tik turint Galimybių pasą Tiketa.ltTiketa.ltPASIVAIKŠČIOJIMAS R. Walser (rež. R. Kazlas). Premjera! Įėjimas į renginį tik turint Galimybių pasą Keistuolių teatras, Vilnius 31.20 - 41.20
Saugok gamtą – rinkis skaitmeninį IšmanųBilietą!
IšmanusBilietas – visų renginių bilietai visada tavo telefone.
Daugiau informacijos čia!
Pirkti bilietą PASIVAIKŠČIOJIMAS R. Walser (rež. R. Kazlas). Premjera! Įėjimas į renginį tik turint Galimybių pasą Tiketa.ltTiketa.ltPASIVAIKŠČIOJIMAS R. Walser (rež. R. Kazlas). Premjera! Įėjimas į renginį tik turint Galimybių pasą ŽVEJŲ RŪMAI, Klaipėdos m. kultūros centras, Taikos pr. 70, Klaipėda 26.20 - 36.20
Saugok gamtą – rinkis skaitmeninį IšmanųBilietą!
IšmanusBilietas – visų renginių bilietai visada tavo telefone.
Daugiau informacijos čia!
Pirkti bilietą PASIVAIKŠČIOJIMAS R. Walser (rež. R. Kazlas). Premjera! Įėjimas į renginį tik turint Galimybių pasą Tiketa.ltTiketa.ltPASIVAIKŠČIOJIMAS R. Walser (rež. R. Kazlas). Premjera! Įėjimas į renginį tik turint Galimybių pasą Marijampolės miesto kultūros centras, Marijampolė 26.20 - 36.20
Saugok gamtą – rinkis skaitmeninį IšmanųBilietą!
IšmanusBilietas – visų renginių bilietai visada tavo telefone.
Daugiau informacijos čia!
Pirkti bilietą PASIVAIKŠČIOJIMAS R. Walser (rež. R. Kazlas). Premjera! Įėjimas į renginį tik turint Galimybių pasą Tiketa.ltTiketa.ltPASIVAIKŠČIOJIMAS R. Walser (rež. R. Kazlas). Premjera! Įėjimas į renginį tik turint Galimybių pasą Panevėžio bendruomenių rūmai, Panevėžys 26.20 - 36.20
Saugok gamtą – rinkis skaitmeninį IšmanųBilietą!
IšmanusBilietas – visų renginių bilietai visada tavo telefone.
Daugiau informacijos čia!