logo
Pasirinkite periodą
Paieška žemėlapyje
Meniu

Premjera ! ''Anna ir jos vaikai. Aštuonerių metų karo, kuris dar nesibaigė, kronika''

Š 2022-11-19 18:30 - S 2022-11-20 21:30
Rodyti aprašymusSlėpti aprašymus

VILNIAUS SENASIS TEATRAS

Anna ir jos vaikai. Aštuonerių metų karo, kuris dar nesibaigė, kronika

Pagal dramaturgo A. B. N. S. pjesę, įkvėptą Bertolto Brechto dramos „Motušė Kuraž ir jos vaikai“. Andreaso Merzo-Raykovo ir Jekaterinos Raykovos-Merz literatūrinė redakcija.

Premjera – 2022 m. lapkričio 19, 20 d.

Kūrybinė grupė:

Režisierius – Andreas Merz-Raykov

Antroji režisierė – Jekaterina Raykova-Merz

Dramaturgas – A.B.N.S. (Kijevas, Ukraina)

Dailininkė – Aleksandra Šerman

Kompozitorius – Andrej Jevdakimov

Šviesų dailininkas – Pijus Vasiliauskas

Režisieriaus padėjėja – Eglė Kuzienė

 

Spektaklyje vaidina:

Anna – Anna Ivanova

Mamley, korespondentas – Vidmantas Fijalkauskas

Močiutė – Jurij Ščiuckij

Advokatas; Uglovas – Viačeslav Lukjanov

Švarcas; Advokato žmona; Karys – Igoris Abramovičius

Maryla – Jelena Orlova

Žentas; Majoras; Karys – Artūras Aleksejevas

Zioma – Artemij Fomin

 

 

Jie sako mums: žmogus – likimo žaislas. O mes sakome: žmogaus likimas – tai pats žmogus.

Bertolt Brecht

 

Ši vokiečių dramaturgo, vizionieriaus Bertolto Brechto sentencija galėtų būti spektaklio „Anna ir jos vaikai. Aštuonerių metų karo, kuris dar nesibaigė, kronika“ raktu.

Ukraina, karas... Kur Annos namai? Donbase, prie fronto linijos... Tai pasakojimas apie įvykius rytų Ukrainoje nuo 2014-ųjų balandžio, paskelbus „liaudies respublikas“, iki grobikiško Rusijos karo pradžios 2022-ųjų vasarį. Tai pasakojimas apie vienišą motiną ir jos tris vaikus. Anna varo naminę degtinę ir ja prekiauja, pelnydamasi iš vis didėjančio aplinkinių atbukimo ir degradavimo. Tai galiausiai kainuos jos vaikų gyvybes... Tuotarp šis karas maitinamas propaganda, barbarybe, instinktais, šlykštybe, o meilikavimo ir bauginimo mišinys visada duoda baisių rezultatų.

Mariupolyję gimęs dramaturgas naudoja visas farso priemones, vaizduoja homo sovieticus – žmogų, pasiryžusių aukoti savo dabartį ir ateitį vardan kažkokios „didingos praeities“ – psichologinį paveikslą. Brechtiško teatro stilistika paremtas pastatymas tiria personažų atsakomybės už katastrofą, kuri vyksta jų akivaizdoje, klausimą. Atsakomybės ne tik už savo veiksmus, bet ir už neveiklumą, apatiją ir įprotį prisitaikyti. Spektaklyje svarbų vaidmenį atlieka ir Rusijos žiniasklaida, kurios nuolat įtampą keliantis tonas pagrindinius veikėjus vis labiau stumia į bedugnę.

Realybė spektaklyje itin intensyvi, hiperbolizuota, bet tik tam, kad galėtume iš jos pasijuokti. Kokia absurdiška ji bebūtų. Humoras, groteskas, ironija tampa ginklu, priešnuodžiu. Tai aktyvus teatras, aktualus, socialus, netgi politinis, rizikuojantis, padedantis išlikti. Iš ko galime pasijuokti – galime ir kontroliuoti? Ką galime kontroliuoti – galime ir pakeisti? Galbūt.

Režisierius Andreasas Merzas-Raykovas: „Kai 2022-ųjų vasarį Rusija užpuolė Ukrainą, greitai tapo aišku, kad negalėsime dirbti su teatru, kuris vienaip ar kitaip šį nusikaltimą ignoruos. Vilniaus senasis teatras iš pradžių kvietė statyti spektaklį pagal Brechtą. Pasiūliau „Motušę Kuraž“. Nors šis kūrinys – žymi antikarinė pjesė, ji vis tik apie ką kita. Brechtas kalba apie tai, jog visos kariaujančios pusės kare dalyvauja, kad iš jo uždirbtų. Kaip ir Motušė Kuraž, kuri savo prekes parduoda karo metu judančioms kariuomenėms. Tačiau tai neturi nieko bendra su karu Ukrainoje. Šiuo atveju tai – gynybinis karas, kova už laisvę, prieš barbariškumą. Skirtingai nei Brechto Anna Firling, mūsų Anna tiesiogiai iš karo nelobsta, mūsų Anna varo naminę degtinę, o uždirba kvailindama žmones, iš alkoholizmo. Jos vaikai taps būtent šio bukinimo proceso, kurį ji pati uoliai propaguoja, aukomis.“

Antroji režisierė Jekaterina Raykova-Merz: „Mums buvo svarbu sukurti spektaklį apie tai, kaip propaganda ir aplinka veikia požiūrį į pasaulį, į gyvenimą. Ir kaip šie veiksniai mus atvedė prie dabar vykstančios katastrofos.“

Svarbus faktas. Originalią pjesę „Anna ir jos vaikai. Aštuonerių metų karo, kuris dar nesibaigė, kronika“ parašęs ukrainietis, Kijeve gyvenantis dramaturgas, nusprendė viešumoje prisistatyti raidžių kombinacija – A. B. N. S. Pasak paties menininko, likti incognito, spyrė noras apsaugoti Rusijos okupuotose Ukrainos teritorijose gyvenančius gimines bei artimuosius.

 

Andreasas Merzas-Raykovas – Vokietijoje, Berlyne gyvenantis teatro režisierius, režisūros studijas baigė Miunchene ir Zalcburge. Po studijų menininkas keletą metų dirbto Berlyno „Liaudies teatre“ (Volksbühne) režisieriaus Franko Castorfo asistentu. A. Merzas-Raykovas yra kūręs spektaklius didžiuosiuose Vokietijos teatruose, Estijoje, Rusijoje. Bendradarbiaudamas su Gėtės institutu dalyvavo teatro laboratorijose Kazachstane, Rusijoje. Viena iš menininko kūrybinių tyrimų krypčių – Bertolto Brechto dramaturginio palikimo ir teatrinės kūrybos metodo analizė ir pritaikymas šiuolaikiniame teatre.

 

Renginiai

Renginių nerasta
Pinigų grąžinimas (Atšauktas) Premjera ! ''Anna ir jos vaikai. Aštuonerių metų karo, kuris dar nesibaigė, kronika'' Pinigų grąžinimasPinigų grąžinimas(Atšauktas) Premjera ! ''Anna ir jos vaikai. Aštuonerių metų karo, kuris dar nesibaigė, kronika'' Vilniaus senasis teatras, Vilnius
Pinigų grąžinimas (Atšauktas) Premjera ! ''Anna ir jos vaikai. Aštuonerių metų karo, kuris dar nesibaigė, kronika'' Pinigų grąžinimasPinigų grąžinimas(Atšauktas) Premjera ! ''Anna ir jos vaikai. Aštuonerių metų karo, kuris dar nesibaigė, kronika'' Vilniaus senasis teatras, Vilnius
Loading...
Perkrauti
Paieška nedavė rezultatų
Loading...
Perkrauti