LNDT | August Strindberg. DIDYSIS KELIAS, rež. Jonas VAITKUS
Iš švedų kalbos išvertė Zita MAŽEIKAITĖ
Režisierius — Jonas VAITKUS
Dailininkas — Jonas ARČIKAUSKAS
Kompozitorius — Oleksandr ŠYMKO
Vaizdo projekcijų autorius — Algimantas MIKUTĖNAS
Choreografai – Vesta GRABŠTAITĖ, Jonas VAITKUS
Šviesos dailininkas — Vilius VILUTIS
Dailininko asistentė — Dovilė GUDAČIAUSKAITĖ
Kompozitoriaus asistentė – Liudmyla ŠYMKO
Režisieriaus asistentė — Regina GARUOLYTĖ
VAIDINA
Jėgeris — Vytautas RUMŠAS
Moteris — Rimantė VALIUKAITĖ
Atsiskyrėlis — Remigijus BUČIUS
Keliautojas — Saulius BALANDIS
„Adomo“ malūno malūnininkas; Gundytojas — Šarūnas PUIDOKAS
„Ievos“ malūno malūnininkas — Džiugas SIAURUSAITIS
„Ievos“ malūno malūnininkas; Mokytojas — Juozas ALIŠAUSKAS
„Adomo“ malūno malūnininko žmona — Ramunė SKARDŽIŪNAITĖ
„Ievos“ malūno malūnininko žmona — Jurga KALVAITYTĖ
Mergina; Mergaitė — Alvydė PIKTURNAITĖ, Justė ZINKEVIČIŪTĖ
Mokytojas — Arūnas SAKALAUSKAS
Kalvis — Vytautas ANUŽIS
Kalvio žmona - Ieva LABANAUSKAITĖ
Rylininkas — Gediminas SEDEREVIČIUS
Fotografas — Mantas BARVIČIUS
Eufrosinė; Paaukoto vaiko balsas — Dalia MICHELEVIČIŪTĖ
Gothardas — Arūnas VOZBUTAS
Klara — Jolanta DAPKŪNAITĖ
Markata; Japono išsižadėta dukra; Amžinojo ranka; Kaimietukė — Birutė MAR
Japonas — Salvijus TREPULIS
Mioleris — Algirdas DAINAVIČIUS
Mioleris — Marius REPŠYS
„Asilų“ ir „Melagių“ kaimų liaudis — Juozas ALIŠAUSKAS, Diana ANEVIČIŪTĖ, Neringa BULOTAITĖ, Mindaugas JUSČIUS, Jurga KALVAITYTĖ, Ieva LABANAUSKAITĖ, Aivaras MICIUS, Rasa RAPALYTĖ, Arūnas VOZBUTAS
„Didysis kelias“ (Stora landsvägen) – paskutinė Augusto Strindbergo pjesė. Pažodinis šios dramos pavadinimas nurodo paties Strindbergo vaikystės gatvę, kuri vedė tiesiai į kapines. Neatsitiktinai paskutinė jo drama lyginama su savotišku testamentu ar teatriniu autoriaus autoportretu. Šią dramą Strindbergas vaizduoja lyg kelionę į savo atmintį, kai kiekvienoje „stotelėje“ dramos protagonistas regi savo paties personažą ir kitas alegorines pasakojimo figūras – Keleivį, Vaiką, Gundytoją ar Žudiką. „Didysis kelias“ – tai alegorinis pasakojimas, viso dramaturgo gyvenimo minčių apibendrinimas. Strindbergo amžininkai jį kritikavo dėl kasdienės ir poetinės kalbos derinimo, nedramatiškumo. „Didysis kelias“ ryškiai išsiskyrė iš visos dramaturgo kūrybos, tačiau šis kūrinys daugelio šiandienos literatūrologų vertinamas kaip įtaigus būdas nedramatizuojant perteikti trapią emocinę ir psichologinę personažo būklę.