Paieška nedavė rezultatų
Loading...
Perkrauti

Fortepijoninės muzikos vakarai Vilniuje ir Kaune. Rojalis.

Grojant Minsko simfoninio orkestro pianistui išgirsite pačias įspūdingiausias ir emocingiausias genijaus Hanso Zimmerio kompozicijas

„Daddy Was A Milkman“ kviečia į Kalėdinį koncertą Palangoje

Antrąją Kalėdų dieną „Daddy Was A Milkman“ kviečia į išskirtinį muzikinį vakarą, kurio metu nuskambės visi gerai žinomi atlikėjo hitai.

LORDS OF THE SOUND pristato kalėdinę programą „Grand Christmas“

Naujametinė nuotaika, Kalėdų dvasia, meilės atmosfera ir šeimos rato šiluma užlies besiklausant orkestro LORDS OF THE SOUND

Legendinis „Spragtukas“ Klaipėdoje

„Spragtuką“ Klaipėdoje stato garsus rusų choreografas Kirilas Simonovas

Oficialu: dešimtoji muzikos apdovanojimų ceremonija M.A.M.A. įvyks sausio 29 dieną

Jau dešimtmetį skaičiuojanti ir kiekvienais metais geriausius šalies atlikėjus pagerbianti apdovanojimų ceremonija „M.A.M.A.“ Kauno „Žalgirio“ arenoje įvyks ir ateinančių metų sausio 29 dieną. Dešimtąjį kartą geriausius šalies atlikėjus ir kūrėjus po vienu stogu subursiantis renginys žada būti kaip niekad inovatyvus, netikėtas, o svarbiausia palaikantis Lietuvos muzikos atstovus, kurie pastaruoju metu dėl pandemijos išgyvena sunkų laikotarpį.

Koncertas HIGHLIGHTS LT

ŠMC pasirodys Rūtos Rikterės ir Zbignevo Ibelhaupto fortepijoninis duetas, dainininkė Nora Petročenko ir kt.

Svarbi informacija apie perkeltų renginių kompensavimą

Svarbi informacija apie perkeltų renginių kompensavimą

''Mūsiškiai'' – spektaklis apie prarandamą atmintį ir besitęsiantį abejingumą

Didelio susidomėjimo sulaukusi Artūro Areimos spektaklio „Mūsiškiai“ premjera įvyks jau šį penktadienį Juozo Miltinio dramos teatre. Tikimasi, kad spektaklis sumažins žmonių abejingumą holokausto temai ir paskatins žmones diskutuoti apie šios tragedijos pasekmes mūsų visuomenėje.

„Mūsiškiai“ atspindi jau dvejus metus meno vadovo užduotą meninę kryptį, kurioje teatras – tai alternatyva kasdieniame žmogaus gyvenime, leidžianti pamatyti pasaulį ne tokiu įprastu kampu, pasiūlanti naujas požiūrio galimybes, atverianti kelius kitokiam buvimui šioje žemėje.

Idėja statyti spektaklį apie holokausto paveldą Lietuvoje išsivystė A. Jevsejevui perskaičius Rūtos Vanagaitės knygą „Mūsiškiai“: „Pabandžiau įsivaizduoti, kaip atrodytų mano gyvenimas, jei vieną rytą pabudęs suprasčiau, kad trečdalis mano draugų, bendradarbių ar kaimynų kažkur dingo, o jų namuose lyg niekur nieko apsigyveno kiti du trečdaliai mano pažįstamų, apsimetančių nieko nežiną.“

„Man „Mūsiškiai“ nėra apie santykius tarp dviejų tautų, – sako teatro meno vadovas. – Man tai yra istorija apie beprotišką kitoniškumo baimę visuomenėje, kuri vienalytė būna turbūt tik žiauriausios tironijos sąlygomis. Stebint aplink šio spektaklio pastatymą kilusias aistras, darosi panašu, kad diktatūros poreikis mūsų visuomenėje vis didėja. Ir tai mane gąsdina.“

Spektaklį pastatęs režisierius A. Areima apie visuomenės abejingumą kalba daugelyje savo kūrinių. Šis vidurinės kartos teatro menininkas nusprendė imtis holokausto temos, nes „būtent holokaustas ir yra viena iš didžiausių, žiauriausių žmogaus abejingumo apraiškų kitam žmogui, kitos tautos nariui, kitam, visame pasaulyje“.

„Matome, kad ši tema yra labai gyva ir skaudi šiandien, – sako A. Areima, – nes žmonės bijo apie tai kalbėti, arba ginasi, nors niekas nėra asmeniškai nei puolamas, nei kaltinamas. Politikai, visuomenės nariai, kurie bijo šios temos, sukuria dar didesnį abejingumo lauką“.

Pjesę specialiai A. Areimos spektakliui rašė lenkų dramaturgas M. Walzcakas, mėgstantis žaisti įvairiomis teatrinėmis tradicijomis, savo darbuose naudojantis sumanias metaforas ir netikėtus posūkius į siurrealizmą ir absurdą.

A. Areima vertina šio autoriaus kūrybą, prieš 11 metų debiutavo su jo pjese „Kelionė į kambario vidų“, o prieš kelerius metus Šiaulių dramos teatre pagal kitą jo kūrinį pastatė spektaklį „Kasykla“.

„Man Michalo kūryba, jo rašymo būdas, sukuriamo pasaulio laukas ir, žinoma, geras juodas humoras, yra labai artimas, – teigia A. Areima. – Kartu tiesiogiai pradėjome bendrauti po „Kasyklos“ pastatymo Šiauliuose. Iškart radom bendrą kalbą ir šiltą abipusį ryšį, jaučiant didelę pagarbą vienas kito kūrybai.“

Anot režisieriaus, kurdamas pjesę dramaturgas net tris kartus buvo atvykęs į Lietuvą susitikti gyvai, apspręsti būsimos pjesės temą, jos struktūrą. Kaip sako lietuvių menininkas, dirbant prie „Mūsiškių“ jiems labiausiai rūpėjo ne praeitis, o dabartis, ką žmogus išgyvena šiandien ir kaip jausis ateityje: „Pjesė ir spektaklis yra apie visuomenę, šiandien vis dar išgyvenančią holokausto aktą, ir vis dar besitęsiantį abejingumą dėl praeityje padarytų nepateisinamų veiksmų“.

Pats M. Walczakas, gimęs 1979 metais, yra kilęs iš Sanoko, vidutinio dydžio miesto Lenkijos pietryčiuose su tragiška žydų bendruomenės istorija. Tad lenkų menininkas ėmėsi kurti pjesę apie holokausto paveldą Lietuvoje, nes jo paties miesto žydų istorija buvo pamiršta, nors iki karo beveik pusę miesto gyventojų sudarė žydai. Anot rašytojo, atminties problemos bei būdai perteikti juodąją istorijos pusę Lietuvoje yra panašios į lenkiškąsias.

„Prarastos atminties problema, juodosios skylės valstybės istorijoje ar juodoji herojų šalies įvaizdžio pusė Lenkijoje gerai žinoma, – sako dramaturgas. – Jano Tomaszo Grosso knygos, Tadeuszo Słobodzianeko ir Małgorzatos Sikorskos Miszczuk pjesės rodo, kaip literatūra ir teatras gali pasakoti apie tas „juodąsias skyles“ ir ieškoti kalbos joms nusakyti“.

Dramaturgas skaitė knygos „Mūsiškiai“ vertimą į lenkų kalbą, vėliau ji tapo pjesės išeities tašku: „Skaitydamas ieškojau paradoksų, prieštaravimų, juodo humoro, kažko nestereotipinio holokausto istorijai. Ir radau skyrių apie Septintąjį fortą Kaune, kuris šiuo metu veikia kaip pramogų vieta vaikams. Vaikai yra labai svarbūs R. Vanagaitės knygoje, tad seku šią idėją... Vaikai pradeda atostogauti stovykloje. Linksminasi. Mokosi istorijos. Susiduria su praeitimi, – pasakoja M. Walczakas.

Anot dramaturgo, su režisieriumi jie aptarė bendrą idėją, bet rašymui jis turėjęs visišką laisvę, vėliau kartu aptarė keletą detalių, patobulinimų. „Aš jaučiu, kad A. Areima pasitikėjo mano intuicija, o aš pasitikiu juo kaip režisieriumi, vadovaujančiu pašėlusiai, drąsiai, protingų aktorių trupei. Aš žaviuosi jo nepriklausomybe ir jo komandos ryžtingumu“, – teigė Varšuvoje gyvenantis menininkas.

Pagal M. Walczako parašytą pjesę režisierius Artūras Areima sukūrė siaubo miuziklą, kurioje veikia vaikų choras. Anot dramaturgo, vaikai yra laukinė visuomenė, kuri išgyvena švietimo procesą – mokymąsi. Spektaklio veiksmas vyksta dabartyje, Kauno tvirtovės Septintajame forte, kur prieš aštuoniasdešimt metų buvo sušaudyti tūkstančiai žydų tautybės kauniečių. Nejaukioje, baugioje erdvėje esantys veikėjai mėgina gerai praleisti laiką.

Teatre pasigendantiems herojų bei gero pavyzdžio M. Walczakas sako: „Lenkų istorija mane moko, kad reikia būti atsargiam, kai kalba pasisuka apie herojus ir autoritetus. Aš esu linkęs išmokti mąstyti pats, o ne pasitikėti kažkokio autoriteto smegenimis. Kelti klausimus, mokytis mąstyti ir reikšti sudėtingiausias problemas – tai teatro erdvė. Teatras taip pat yra metaforų, grotesko ir simbolių laboratorija, čia įvyksta tikra bendrystė. Tad aš tikiu, kad menas ir teatras yra mokytojas“.

Spektaklio „Mūsiškiai“ premjeros Juozo Miltinio dramos teatre vyks lapkričio 22, 23, 24 dienomis 18 valandą.

Kūrybinė grupė: režisierius, scenografas, kostiumų dailininkas Artūras Areima, šviesų dailininkas Eugenijus Sabaliauskas, kompozitorė π, video menininkai Paulius Jakubėnas, Dinas Marcinkevičius, aktoriai Giedrius Arlauskas, Valerijus Kazlauskas, Ligita Kondrotaitė, Karolis Legenis, Lolita Martinonytė, Andrius Mockus, Justina Nemanytė, Emilis Pavilionis, Agnieška Ravdo, Jolita Skukauskaitė, Akvilė Vitkūnaitė, Lukas Varanauskas.