Paieška nedavė rezultatų
Loading...
Perkrauti

Nuostabi meilės istorija sušidys ledą ir Jūsų širdis

Ar kada nors regėjote baletą, atliekamą ant ledo? Jei ne, turite unikalią progą, nes vienintelis pasaulyje klasikinis baletas ant ledo atvyksta į Lietuvą.

Šventiniai Tureckio choro koncertai Vilniuje ir Klaipėdoje

Tureckio choras – tai unikalus 21 amžiaus fenomenas, tai tas retas atvejis, kai patys artistai yra šou!

Trims mūzoms tarnaujantis Gediminas Storpirštis praplėtė koncerto ribas

Kovo 10 dieną, 18 val. Vilniuje, šv. Kotrynos bažnyčioje ir kovo 11 d. Kaune, koncertų salėje „Oazė“ įvyks Gedimino Storpirščio ir grupės koncertas – poezijos vakaras „Mana širdis – mana šalis“. „Koncertas skirtas mūsų Nepriklausomybei, mūsų atkurtai demokratijai. Žengiant į naują šimtmetį kviečiu sustoti ir šią dieną švęsti kitaip. Kovo 11-oji yra viena svarbiausių valstybinių švenčių. Kviečiu tuos, kurie ne tik nori užsimiršti, paklausyti skambių ritmų, bet ir gauti peno pamąstyti, prisiminti, pagalvoti“, - sako Gediminas Storpirštis.

Ne vien tik mitinis maištas

Panevėžio Juozo Miltinio dramos teatre debiutavęs spektakliu „Roberto Zucco“, jau vasario 22-23 dienomis jaunasis režisierius Augustas Gornatkevičius dviejų dalių spektaklyje „Hotel universalis“ kvies pamąstyti apie tėvų ir vaikų santykius, pagrįstus jaunų žmonių tapatybės, „vietos po saule“ paieškomis jų tėvų sukurtame pasaulyje ir intuityviu, pasąmoniniu noru – tegul ir ne visada pamatuotu – tą pasaulį sugriauti.

Lev Leščenko / Лев Лещенко Auskiniai Hitai Vilniuje!

Lev Leščenko visuotinai pamėgti hitai skambės ilgai lauktame konverte Vilniuje!

„Betsafe Radistai Village 2019“ skelbia datą ir pirmuosius atlikėjus!

Iš pagrindų atsinaujinusiame festivalyje, kartu su elektroninės šokių muzikos DJ‘ų pasirodymais, vyks ir garsiausių mūsų šalies bei užsienio atlikėjų ir grupių gyvos muzikos koncertai.

„KAUNAS JAZZ“ SKELBIA VISĄ FESTIVALIO PROGRAMĄ

Pavasarį 29-ąjį kartą vyksiantis festivalis „Kaunas Jazz“ šiandien atskleidžia visas kortas.

Lilas ir Innomine pristato naują dainą ir vaizdo klipą!

Intensyviai dešimties metų veiklos jubiliejaus koncertui besiruošiantis hiphopo duetas Lilas ir Innomine klausytojams dovanoja naują dainą, pavadinimu –„Pagyvenęs ir vidutiniškai gudrus“.

Ieva Narkutė turi savo vinilą, bet ne patefoną

Ieva Narkutė išleidžia pirmąją vinilo plokštelę, kuri bus pristatyta Vilniaus Knygų mugėje Muzikos salėje. Plokštelėje pavadintoje „Dešimt“, kaip ir galima įtarti – 10 dainų. Geriausios iš visų trijų jos solinių albumų išleistų per šešerius metus.

Grandiozinis Michailo Tureckio projektas - ''SOPRANO''!

SOPRANO – tai naujos kartos moteris: šviesa, gėris, taika, grožis, moteriškumas

Olimpinės rinktinės gydytojas: sportas turi ne imti, o padėti

Nuo 2000-ųjų vyriausiojo Lietuvos olimpinės rinktinės gydytojo pareigas einantis Dalius Barkauskas laikomas ypatingu specialistu. 53-ejų kaunietis žmogaus sveikatos pagrindu laiko natūralų judesį, o ne dabartinį fizinės veiklos modelį, vyraujantį sporto klubuose.

Drauge su kitais sporto medikais ir treneriais D. Barkauskas gruodžio 12-13 dienomis dalyvaus vieninteliame Baltijos šalyse seminare „Kaip teniruoti ir gydyti nugalėtojus”. Jį ves vienas garsiausių pasaulio sporto medikų Dr. Dr. Homayunas Gharavi, šiuo metu besirūpinantis Europos čempione Airine Palšyte.

D. Barkauskas ir H. Gharavi turi bendrų dalykų – abu yra lydėję rinktines į ne vienerias Olimpines žaidynes, abu akcentuoja judesio svarbą.

Lietuvos olimpinės rinktinės gydytojo filosofija – tai daugiau nei tik judesys. Tai – visas kompleksas gyvybiškai svarbių dalykų, leidžiančių vieniems žmonėms likti sveikiems, kitiems – dar ir siekti pergalių didžiajame sporte.

Apie tai – pokalbis su D. Barkausku, atskleidžiantis, kaip svarbu judėti ir kam kiek judėjimo reikia.

Kodėl žmogaus kūnui reikia judesio?

Yra kelios priežastys. Viena pagrindinių – kad mūsų judesys palaiko smegenų veiklą. Jos universalios dėl to, kad judame. Jei imsime stuburą, judesio ašį, tai ši kūno dalis sukurta judesiui. Stuburo tarpslanksteliniai diskai neturi kraujotakos, kada mes esame 12-14 metų, tai vyksta dėl įvairių priežasčių, tačiau svarbu suprasti, kad vėliau stuburo struktūros maitinamos ir atsistato tik judesio metu. Jei mes nejudameparadoksasstuburas pasmerktas sudilti.

Esu jau sakęs, kad mūsų kūną evoliucija sutvėrė taip, kad jei nustojame judėti, atsiradę pakitimai neigiamai veikia mūsų sveikatą.

Kiek žmogui reikia to judesio?

Kiekvienas mūsų yra kitoks. Vieniems žmonėms judėti reikia daugiau, kitiems mažiau. Neintensyvaus nuolatinio judesio reikia visą dieną – tai yra idealu. Intensyvaus judesio neturi būti daug. Daugiausia 30-40 minučių per dieną pakanka sveikatos palaikymui.

Kokio judesio reikia žmogui?

Daug įvairių judesių. Mūsų kūnas yra kaip daugybę funkcijų turintis šveicariškas peiliukas, turime judėti visaip.

Kam žmogui reikia treniruočių, jei jis sportuoja (žaidžia ką nors) mėgėjiškai?

Sveikatai gal to ir nereikia. Sportas tai yra daugiau savirealizacija arba savęs išmaitinimo tikslas. Sportas turi visai kitus tikslus, sveikatingumo aspektas yra antrinis. Yra kontaktinio sporto rūšys, tokios kaip futbolas, krepšinis, kovos menai ir t.t. Ten traumos tikimybės yra didesnės. Techninėse sporto šakose, tokiose kaip kalnų slidinėjimas, traumos galimybė yra didesnė nei bėgime. Jei kalbame apie sportą, kaip pasirinkti asmeniškai, reikia žiūrėti pagal savo darbo ir gyvenimo būdą.

Sportas turi iš žmogaus ne imti, o padėti įgyvendinti tikslus, kuriuos esi užsibrėžęs, teikti emocinį pasitenkinimą. Tai labai svarbu.

Jūsų kūno priežiūros ir treniravimo filosofija – atsipalaidavimas, judesys ir kvėpavimas. Kuo šie dalykai susiję?

Tuo, kaip žmogaus kūnas funkcionuoja. Prioritetas – kvėpavimas, nes ateiname į Žemę ir pirmas dalykas yra įkvėpti. Vėliau eina visi kiti dalykai.

Išvardyti veiksniai yra tai, kas mums būtina siekiant gyventi ilgai ir laimingai. Reikia ne tik turėti raumenis, jie turi laiku atsipalaiduoti. Tam reikia gebėjimo atsipalaiduoti. Ši savybė tiesiogiai susijusi su kvėpavimu. Jei nemoki racionaliai kvėpuoti, nemokėsi atsipalaiduoti.

Kvėpavimas, judesys ir atsipalaidavimas daro mus funkcionalius, aktyvius. Tai padeda mums reguliuoti emocinę sferą, kuri susijusi su visais šiais dalykais. Juk žmogus yra vienintelis žinduolis, kuris sugeba įsikalbėti ligą.

Esate sakęs, kad žmogui reikia treniruoti ne raumenis, o judesio šablonus. Kaip tai suprasti?

Dažnai treniruotėje naudojamas „kultūristinis” modelis, treniruojame atskirus raumenis. O efektyviam judesiui ir sveikatai reikia raumenų grandinės, raumenų sąveikos, kurią apibrėžia judesio šablonai. Vienas šablonų – eisena, kai susijungia, pavyzdžiui, kairys petys su dešiniu klubu. Tie šablonai yra tam tikra raumenų sąveika, garantuojanti galingiausią judesį. Šablonai leidžia mums išvengti traumų.

Padedant LTOK į Lietuvą atvykstantis daktaras Homayunas Gharavi sako, kad chroniško skausmo priežasties dažniausiai reikia ieškoti kitoje vietoje. Kodėl taip yra?

Todėl, kad žmogaus kūnas dažniausiai kompensuoja. Smegenys mąsto judesio atlikimo logika, o ne raumens traukimo logika. Jei raumuo neatlieka funkcijos, judesys daromas kitų raumenų sąskaita. Raumenys, kurie dirba ne savo darbą, būna įsitempę. Dėl pėdos gali skaudėti nugarą. Silpniausia grandis paveda ir ją skauda, o priežastis yra kitur.

Kas svarbiau – ar treniruotės, ar kūno atsistatymas, poilsis?

Visi svarbūs. Treniruotės efektas atsiranda ne tada, kai treniruojamės, o kada ilsimės. Tai tarsi tos pačios monetos skirtingos pusės.

Esate laikomas Lietuvos sporto medicinos novatoriumi. Kokias šiuolaikinės sporto medicinos tendencijas norėtumėte pabrėžti?

Visų pirma sporto medicinai toliau reikia manualinės technikos – rankų darbo. Esminis dalykas – kad bet kuris sporto medicinos specialistas turi suprasti kūno judesio principus. Šalia to yra aukštos technologijos, tačiau vienas neneigia kito. Tai unikalu. Kitose medicinos srityse technologijos ima viršų.