Paieška nedavė rezultatų
Loading...
Perkrauti

Kalėdinis nuolaidų savaitgalis!

Tik šį savaitgalį, gruodžio 14 - 16 dienomis, nuolaidos iki 50%!!

Chrisas de Burghas vieninteliam pasirodymui Baltijos šalyse pasirinko Lietuvą

Kitų metų lapkričio 22 dieną vienas romantiškiausių atlikėjų ir dainų autorių Chrisas de Burghas surengs vienintelį pasirodymą Baltijos šalyse. Atlikėjo jubiliejui skirtas koncertas vyks Kauno „Žalgirio“ arenoje.

SEL 2019

SEL skelbia bilietų prekybos pradžią!

Aleksandras Reva ir Michailas Galustyan atvyksta į Lietuvą!

Žinomi Rusijos humoristai Aleksandras Reva ir Michailas Galustyan paruošė visiškai naują šou

JOSHUA REDMAN TRIO IR Ą.PAULAUSKO NAUJO ALBUMO ''4'' PRISTATYMAS

Kaunas Jazz pristato:JOSHUA REDMAN TRIO (JAV) IR Ą.PAULAUSKO NAUJO ALBUMO ''4'' PRISTATYMAS

Populiarioji Katie Melua koncertuos Trakų pilyje

Romantiškoji Didžiosios Britanijos scenos žvaigždė liepos 18 d. savo gerbėjams dainuos viduramžius menančioje Trakų pilyje.

STINGAS: „MY SONGS EUROPEAN TOUR“ – 2019 M. VASARA!

„Sting: My Songs“ bus nuotaikingas ir dinamiškas šou, kuriame pagrindinis dėmesys bus skirtas labiausiai mylimoms dainoms

Baletas RADIO AND JULIET Vilniuje!

Vasario 14 d. Vilniuje, „Compensa“ koncertų salėje, žiūrovai išvys net du žymiojo choreografo Edwardo Clugo darbus

Sarah Brightman Kaune pristatys savo naują programą

2019 m. lapkričio 4 d. Kauno „Žalgirio” arenoje savo įspūdingą šou surengs viena populiariausių pasaulyje dainininkių

Ansamblis LIETUVA ir grupė ŽALVARINIS - ŠVĘSKIME LAISVĘ!

Minint Lietuvos valstybingumo atkūrimo šimtmetį savo pajėgas sujungė du veržlūs ir profesionalūs kolektyvai

Kalėdiniame ''Tele Bim-Bam'' ture – šventinės nuotaikos ir pokalbiai su gerbėjais

Praėjusį savaitgalį prasidėjo kalėdinis „Tele Bim-Bam“ turas. Kolektyvas surengė koncertus Šiauliuose ir Alytuje. Beveik trisdešimt metų gyvuojantis „Tele Bim-Bam“ su Neringa Čereškevičiene priešakyje sako, kad ne tik žiūrovai, bet ir jie pasikrovė teigiamų emocijų. Koncertuose dainas traukė tiek vaikai, tiek suaugę, kurie vaikystėje taip pat klausė „Tele Bim-Bam“.

Gruodį Kaune – antrasis elektroninės šokių muzikos festivalis „Medusa Music Festival”

Žalgirio“ arenoje vyks jau antrasis elektroninės šokių muzikos festivalis „Medusa Music Festival“

Olimpinės rinktinės gydytojas: sportas turi ne imti, o padėti

Nuo 2000-ųjų vyriausiojo Lietuvos olimpinės rinktinės gydytojo pareigas einantis Dalius Barkauskas laikomas ypatingu specialistu. 53-ejų kaunietis žmogaus sveikatos pagrindu laiko natūralų judesį, o ne dabartinį fizinės veiklos modelį, vyraujantį sporto klubuose.

Drauge su kitais sporto medikais ir treneriais D. Barkauskas gruodžio 12-13 dienomis dalyvaus vieninteliame Baltijos šalyse seminare „Kaip teniruoti ir gydyti nugalėtojus”. Jį ves vienas garsiausių pasaulio sporto medikų Dr. Dr. Homayunas Gharavi, šiuo metu besirūpinantis Europos čempione Airine Palšyte.

D. Barkauskas ir H. Gharavi turi bendrų dalykų – abu yra lydėję rinktines į ne vienerias Olimpines žaidynes, abu akcentuoja judesio svarbą.

Lietuvos olimpinės rinktinės gydytojo filosofija – tai daugiau nei tik judesys. Tai – visas kompleksas gyvybiškai svarbių dalykų, leidžiančių vieniems žmonėms likti sveikiems, kitiems – dar ir siekti pergalių didžiajame sporte.

Apie tai – pokalbis su D. Barkausku, atskleidžiantis, kaip svarbu judėti ir kam kiek judėjimo reikia.

Kodėl žmogaus kūnui reikia judesio?

Yra kelios priežastys. Viena pagrindinių – kad mūsų judesys palaiko smegenų veiklą. Jos universalios dėl to, kad judame. Jei imsime stuburą, judesio ašį, tai ši kūno dalis sukurta judesiui. Stuburo tarpslanksteliniai diskai neturi kraujotakos, kada mes esame 12-14 metų, tai vyksta dėl įvairių priežasčių, tačiau svarbu suprasti, kad vėliau stuburo struktūros maitinamos ir atsistato tik judesio metu. Jei mes nejudameparadoksasstuburas pasmerktas sudilti.

Esu jau sakęs, kad mūsų kūną evoliucija sutvėrė taip, kad jei nustojame judėti, atsiradę pakitimai neigiamai veikia mūsų sveikatą.

Kiek žmogui reikia to judesio?

Kiekvienas mūsų yra kitoks. Vieniems žmonėms judėti reikia daugiau, kitiems mažiau. Neintensyvaus nuolatinio judesio reikia visą dieną – tai yra idealu. Intensyvaus judesio neturi būti daug. Daugiausia 30-40 minučių per dieną pakanka sveikatos palaikymui.

Kokio judesio reikia žmogui?

Daug įvairių judesių. Mūsų kūnas yra kaip daugybę funkcijų turintis šveicariškas peiliukas, turime judėti visaip.

Kam žmogui reikia treniruočių, jei jis sportuoja (žaidžia ką nors) mėgėjiškai?

Sveikatai gal to ir nereikia. Sportas tai yra daugiau savirealizacija arba savęs išmaitinimo tikslas. Sportas turi visai kitus tikslus, sveikatingumo aspektas yra antrinis. Yra kontaktinio sporto rūšys, tokios kaip futbolas, krepšinis, kovos menai ir t.t. Ten traumos tikimybės yra didesnės. Techninėse sporto šakose, tokiose kaip kalnų slidinėjimas, traumos galimybė yra didesnė nei bėgime. Jei kalbame apie sportą, kaip pasirinkti asmeniškai, reikia žiūrėti pagal savo darbo ir gyvenimo būdą.

Sportas turi iš žmogaus ne imti, o padėti įgyvendinti tikslus, kuriuos esi užsibrėžęs, teikti emocinį pasitenkinimą. Tai labai svarbu.

Jūsų kūno priežiūros ir treniravimo filosofija – atsipalaidavimas, judesys ir kvėpavimas. Kuo šie dalykai susiję?

Tuo, kaip žmogaus kūnas funkcionuoja. Prioritetas – kvėpavimas, nes ateiname į Žemę ir pirmas dalykas yra įkvėpti. Vėliau eina visi kiti dalykai.

Išvardyti veiksniai yra tai, kas mums būtina siekiant gyventi ilgai ir laimingai. Reikia ne tik turėti raumenis, jie turi laiku atsipalaiduoti. Tam reikia gebėjimo atsipalaiduoti. Ši savybė tiesiogiai susijusi su kvėpavimu. Jei nemoki racionaliai kvėpuoti, nemokėsi atsipalaiduoti.

Kvėpavimas, judesys ir atsipalaidavimas daro mus funkcionalius, aktyvius. Tai padeda mums reguliuoti emocinę sferą, kuri susijusi su visais šiais dalykais. Juk žmogus yra vienintelis žinduolis, kuris sugeba įsikalbėti ligą.

Esate sakęs, kad žmogui reikia treniruoti ne raumenis, o judesio šablonus. Kaip tai suprasti?

Dažnai treniruotėje naudojamas „kultūristinis” modelis, treniruojame atskirus raumenis. O efektyviam judesiui ir sveikatai reikia raumenų grandinės, raumenų sąveikos, kurią apibrėžia judesio šablonai. Vienas šablonų – eisena, kai susijungia, pavyzdžiui, kairys petys su dešiniu klubu. Tie šablonai yra tam tikra raumenų sąveika, garantuojanti galingiausią judesį. Šablonai leidžia mums išvengti traumų.

Padedant LTOK į Lietuvą atvykstantis daktaras Homayunas Gharavi sako, kad chroniško skausmo priežasties dažniausiai reikia ieškoti kitoje vietoje. Kodėl taip yra?

Todėl, kad žmogaus kūnas dažniausiai kompensuoja. Smegenys mąsto judesio atlikimo logika, o ne raumens traukimo logika. Jei raumuo neatlieka funkcijos, judesys daromas kitų raumenų sąskaita. Raumenys, kurie dirba ne savo darbą, būna įsitempę. Dėl pėdos gali skaudėti nugarą. Silpniausia grandis paveda ir ją skauda, o priežastis yra kitur.

Kas svarbiau – ar treniruotės, ar kūno atsistatymas, poilsis?

Visi svarbūs. Treniruotės efektas atsiranda ne tada, kai treniruojamės, o kada ilsimės. Tai tarsi tos pačios monetos skirtingos pusės.

Esate laikomas Lietuvos sporto medicinos novatoriumi. Kokias šiuolaikinės sporto medicinos tendencijas norėtumėte pabrėžti?

Visų pirma sporto medicinai toliau reikia manualinės technikos – rankų darbo. Esminis dalykas – kad bet kuris sporto medicinos specialistas turi suprasti kūno judesio principus. Šalia to yra aukštos technologijos, tačiau vienas neneigia kito. Tai unikalu. Kitose medicinos srityse technologijos ima viršų.