logo
Pasirinkite periodą
Paieška žemėlapyje
Meniu
Paieška žemėlapyje
Pasirinkite periodą
Skaityti daugiau

Vaidas Baumila sostinėje surengs koncertą po atviru dangumi: tai bus vasaros apibendrinimas

Nors vasara jau eina į pabaigą, žinomas atlikėjas Vaidas Baumila paskelbė džiugią žinią, kuri leis pratęsti vasarišką nuotaiką šiek tiek ilgiau. Vakar atlikėjas savo socialiniuose tinkluose paskelbė apie Vilniuje, rugsėjo 7 dieną įvyksiantį koncertą po atviru dangumi. Pasak dainininko, tai bus simbolinis vasaros apibendrinimas ir galimybė dar šiek tiek pagyventi šiltojo sezono nuotaikomis.

Į Vilnių vieninteliam pasirodymui sugrįžta fortepijono virtuozas Peteris Bence’as

Lapkričio 23 d. koncertų salėje „Compensa“ išskirtinio braižo kompozitoriaus Peterio Benco pasirodymas.

Vaizdo klipą ''Tavęs'' pristatantis J. Milius stebina nauju muzikos stiliumi ir įvaizdžiu

Jeronimas Milius pristato naują dainą „Tavęs“ ir jos vaizdo klipą, kuris, sunku patikėti, bet tapo pirmuoju soliniu jo karjeroje. „Pirmą sykį buvau vienas prieš kameras, šalia nebuvo grupės. Filmavome dvi naktis, buvo gana nelengva, bet labai smagi ir įsimintina patirtis“, – sako dainininkas.

ASMIK GRIGORIAN IR KOSTAS SMORIGINAS ATLIEKA D. ŠOSTAKOVIČIŲ

Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, vadovaujamas meno vadovo ir vyr. dirigento Gintaro Rinkevičiaus, tęsia Dmitrijaus Šostakovičiaus (1906–1975) simfonijų ciklą

Apie šiandienos pasaulio aktualijas Klaipėdos muzikiniame teatre pasakos net pasakiški spektaklių siužetai

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras kviečia mėgautis pasakų magija, o 2022 m. sezono antrą pusmetį atrasti ne tik spektaklių siužeto išmintį, bet ir muzikos bei šokio grožį. Jame operos gurmanai turės unikalią galimybę pamatyti viena ryškiausių Lietuvos operų vadinamą Broniaus Kutavičiaus „Lokį“, netradicinį šokio spektaklių triptiką „Dona Kichotė“, apsilankyti simfoninės, kamerinės muzikos koncertuose. Moksleivių, senjorų ar tiesiog skubančių vėl lauks sutrumpintos žinomų spektaklių edukacinės versijos.

Naujoje grupės „2kvėpavimas“ dainoje vietą rado ir erotinio romano herojus

„Kala iš Impalos“ – taip vadinasi naujausias interneto sensacija tapusios grupės „2kvėpavimas“ kūrinys. Galima lažintis, kad dauguma nepasakytų, kas ta „Impala“, tačiau automobilių gerbėjai nesitveria savam kailyje norėdami visiems pranešti, kad „Impala“ yra mašina, tiksliau nelabai populiaraus Lietuvoje „Chevrolet“ modelis. Ir taip, tai jau antras iš eilės „2kvėpavimo“ kūrinys, kurio pavadinime – automobilio modelis.

Festivalis „M.A.M.A. vasara“ skelbia dar du vardus – scenoje pasirodys konkurso laimėtojai

Paskutinį vasaros šeštadienį, rugpjūčio 27 dieną įvyksiantis festivalis „M.A.M.A. vasara“ ruošia stiprią programą, kurioje pasirodys ryškiausi pastarojo meto šalies atlikėjai. Šiandien festivalio organizatoriai skelbia dar du vardus – tai pirmą kartą surengto konkurso „M.A.M.A. vasara jaunųjų atlikėjų konkursas“ laimėtoja, atlikėja Vytautė Tamutytė bei komisijos favoritai – grupė „b4 u ask“.

Inga Jankauskaitė ruošiasi didžiausiems soliniams koncertams: man nebelinksta keliai – tiksliai žinau ką, kodėl ir vardan ko darau

Unikali ir neabejotinai kiekvieną į koncertą atėjusį emociškai paliečianti kūrėja Inga Jankauskaitė ruošiasi dar vienam ambicingam savo muzikinės karjeros etapui. Gražiausių metų švenčių periodu publiką pakvies į du didžiuosius koncertus, kurie vyks arenose. Atlikėja unikalų šou gruodžio 26 dieną surengs Kauno „Žalgirio“ arenoje, o sausio 1 – ąją dainininkė pasirodys Klaipėdoje, „Švyturio“ arenoje.

I.Kvik: nepamirškime pagarbos vieni kitiems

Šiuo neramiu laikotarpiu, kai pasaulio akys nukreiptos į karą Ukrainoje, o šalia to girdime pavojaus varpus dėl artėjančios ekonominės ar netgi maisto krizės, muzikantams tenka ypač didelis darbas – skleisti gėrį ir grožį. Taip sako žinomas Lietuvos romas, ansamblio „Sare Roma“ vadovas, dainininkas Ištvanas Kvik. Jis sutiko mūsų skaitytojams papasakoti apie tai, kaip neramiai muzikantai laukia artėjančio rudens ir kaip šiandien svarbu išlaikyti pagarbą vieni kitiems.

Simfoninio metalo sunkiasvoriai - „Apocalyptica“ ir „Epica“ viename koncerte!

2023 m. sausio 18 d. visi geros roko muzikos gerbėjai galės mėgautis tikru mini festivaliu, nes Vilniaus salėje „Compensa“ koncertuos žinomiausia suomių violončelininkų komanda „Apocalyptica“ ir olandų simfoninio metalo dievai „Epica“, susijungę bendram projektui „The Epic Apocalypse Tour“. O tam, kad renginys būtų dar spalvingesnis, svečių teisėmis prie jų prisijungė suomių progresyvaus metalo grupė „Wheel“, tad gerbėjų laukia daugiau kaip 3 valandos aukščiausios kokybės roko muzikos! Vilniui pasisekė patekti tarp beveik 40 Europos miestų, kuriuos šios grupės aplankys savo unikalaus koncertinio turo metu.

Klaipėdos festivalio finalui – įspūdingas Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro veiklos sukakčiai skirtas gala koncertas

Rugpjūčio 7 d. 18 val. Klaipėdos elingą užlies operos gala koncertas, skirtas Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) 35 metų veiklos sukakčiai. Gėrėsimės teatro solistų Rasos Ulteravičiūtės, Dalios Kužmarskytės, Ritos Petrauskaitės, Viliaus Trakio bei kviestinių dainininkų Sandros Janušaitės, Almo Švilpos, Taraso Shtondos (Ukraina), Kristiano Benedikto ir Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoninio orkestro atliekamomis gražiausiomis arijomis iš populiariausių operų, operečių ir miuziklų. Diriguos teatro vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis.

Naują dainą pristatanti Iglė: atostogos palauks

Iglė pristato dainą „Jausmai“ ir prisipažįsta, kad nors startavo paskutinis vasaros mėnuo, tikrų atostogų ji dar neturėjo. Vėlyvą rudenį ir žiemą dainininkės laukia svarbus muzikinės karjeros postūmis, kuriam ji pradeda rengtis jau dabar. „Kol kas prietaringai apie tai nekalbėsiu, bet tai bus reikšmingiausias mano muzikinis šuolis aukštyn nuo pat „X faktoriaus“ laikų“, – sako ji.

''Pikaso'' ruošiasi koncertų turui ir pristato naują dainą

„Kaip santykiuose neverta savęs išbarstyti, taip ir koncertinėje veikloje renkamės visumą: priešingai, nei daugelis kitų Lietuvos atlikėjų, vasarą nekoncertuojame kavinėse ar restoranuose.

Pievoje nusifilmavusi GJan: paprastos idėjos teko ilgai ieškoti

GJan pristato naują dainą „Noriu“. Jos vizualizacija – labai šilta ir vasariška. Dainininkė romantiškai guli margaspalvių gėlių pievoje. Greta Jančytė (GJan) sako, kad daina turi lengvo dangaus savyje, yra aiški ir paprasta. Tokia ir jos vizualizacija. Tačiau vaizdo gimimas nebuvo nei lengvas, nei paprastas. Greičiau jau patvirtino mintį, kad aiškius dalykus suvokti pavyksta ne iš karto.

Rugpjūčio 19, 20 d. sukite ratus į Visaginą! Čia festivalyje „Visagino country' 2022“ vėl susitiks seni draugai, kantri fanai, geros muzikos gerbėjai ir atlikėjai!

Kantri muzika yra labai įvairi ir skirtinga: country rock, country pops, blue grass, old time music, amerikana, zydeco, honky tonk, rockabill ir kt., tai ta pati kantri muzika, tik skamba ji vis kitaip. Per tris dešimtmečius vykstantį festivalį siekiame supažindinti klausytoją su pačiais įvairiausiais stiliais. Trumpai apie tai, ką išgirsime ir pamatysime šių metų festivalyje.

Italų-lietuvių šokio spektaklis jungs šokį ir kovos menus

Būsimo spektaklio „Mikado“ repeticijose intensyviai kuria Šeiko šokio teatras, Kauno šokio trupė „Nuepiko“, italų šiuolaikinio šokio kūrėjai Vittoria de Ferrari Sapetto, Andrea Valfrè ir grupė atranką įveikusių šokėjų iš keturių Europos šalių. Tai dvejų metų kūrybinio darbo finalinis etapas, kurio rezultatas šokį ir kovos menus jungiančio spektaklio premjera „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ programoje, tarptautiniame scenos menų festivalyje „ConTempo“, o taip pat Klaipėdos dramos teatre. Tai išskirtinis projektas Lietuvos šokio lauke, kai bendro spektaklio kūrimui pajėgas sujungia du teatrai, užsienio kūrybinė grupė bei Kauno miesto ir rajono bendruomenė – viso per 30 atlikėjų. Premjeras žiūrovai galės išvysti rugpjūčio 16, 17 dienomis, 19 val. kultūros centre „Girstutis“ bei rugpjūčio 20 dieną, 19 val. Klaipėdos dramos teatro Didžiojoje salėje.

Su bigbendu koncertuojantis Marijonas: pirmą kartą Palangoje su kostiumu

Išskirtinių koncertų seriją su Kauno bigbendu rengiantis Marijonas Mikutavičius prisipažino, kad prieš pirmąjį pasirodymą jaudinosi labiau nei įprastai. Pilnutėlėje Palangos koncertų salėje dainininkas pristatė naujai aranžuotą septyniolikos geriausių savo dainų programą. Gerai žinomi kūriniai, nors ir išliko puikiai atpažįstami, įgijo orkestrinės apimties ir gelmės. Kiti M. Mikutavičiaus pasirodymai su bigbendu – rugpjūčio 18 d. Vilniuje ir rugsėjo 8 d. Kaune.

Klaipėdos 770 metų jubiliejus: linkėjimus miesto įkūrimo proga siuntė broliai pranciškonai ir oratorijos premjeros klausytojai

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras kartu su partneriais miestui dovanojo išties unikalią dovaną – teatralizuotą miesto įkūrimo istorijos rekonstrukciją vainikavo pasaulinė oratorijos „Sakmė apie Mėmelburgą“ premjera. Sveikiname su 770-uoju gimtadieniu, Klaipėda!

Grupė „The Roop“ sudrebino Latviją: pagal žinomiausias grupės dainas pajūryje linksminosi tūkstančiai klausytojų ir skandavo „Lietuva!“

Viena garsiausių šalies grupių „The Roop“ praėjusį savaitgalį surengė įspūdingą pasirodymą Latvijos pajūryje, festivalyje „Summer Sound“. Čia grupės išgirsti susirinko tūkstančiai festivaliautojų, kurie dainų žodžius mokėjo mintinai. Labiausiai grupei įsiminusiu momentu tapo minios skandavimas „Lietuva! “.

Svarbiausi rugpjūčio mėnesio renginiai Lietuvoje

Trečiasis kalendorinės vasaros mėnuo paprastai yra skirtas poilsiui. Būtent šį mėnesį nemažai lietuvių renkasi atostogoms, per kurias mus džiugins daugybė įvairiausių renginių ir pramogų. Šįkart pristatome ne tik svarbiausius renginius Lietuvoje, bet ir supažindinsime su didžiausiais įvykiais Estijoje bei Latvijoje. Bene svarbiausiu mėnesio įvykiu taps Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės kontrolinės varžybos, kuriose mūsų krepšininkai ruošis 2023 metais vyksiančiai Pasaulio taurei ir kovai dėl „EuroBasket“ trofėjaus.

Netradicinės premjeros Trakų pilyje užkulisiai: kaip kuriamos šiuolaikinės legendos?

„Sakmė apie dovanotą širdį“ – apie bendrystę, ištikimybę ir pasirinkimo laisvę. Apie vertybes, kurios šiandien ypatingai aktualios“, – sako Dalius Abaris, naujos muzikinės dramos režisierius. Lieka vos keletas savaičių iki didžiosios ansamblio „Lietuva“ premjeros, kuri taps gyva dviejų tautų legenda. Muzikinė sakmė įspūdingam reginiui suburs rugpjūčio 19-20 d. Trakų pilies kieme, o rudenį ir kituose Lietuvos miestuose.

Svarbi informacija visiems SIA „Bravo events“ (Latvija) organizuojamų renginių bilietų turėtojams

Informuojame, kad „Bilietai.lt“ partneris „Biļešu Serviss“ gavo informaciją apie SIA „BRAVO EVENTS“ (https://maksatnespeja.ur.gov.lv/insolvency/proceeding/lv/90129753) bankroto bylos iškėlimą ir bankroto administratoriaus paskyrimą, taip pat kvietimą kreditoriams per vieną mėnesį nuo pranešimo paskelbimo dienos pateikti savo reikalavimus.

Palangos parko festivalyje – modernumo ir klasikos dermė

Rugpjūčio 12-14 d., Žolinės savaitgalį, Palangoje vyksiantis „Palangos parko festivalis“ kvies kurorto svečius į net trijų žinomų atlikėjų koncertus. Ypatingose Palangos miesto vietose vyksiantis renginys - tai unikali galimybė trokštantiems kokybiškos muzikos, įsimintino laiko ir gerų emocijų.

HELIUM festivalio metu kvapą gniaužiantis šiuolaikinio cirko pasirodymas – „BITBYBIT“!

Šią savaitę pradėta skelbti tarptautinio šiuolaikinio cirko festivalio HELIUM programa bei atskleista pagrindinė šių metų festivalio tema – ryšiai. HELIUM festivalio programa kvies lankytojus ne tik išvysti įvairius, netikėtus šiuolaikinio cirko pasirodymus, tačiau jų metu nagrinėti ryšius su artimaisiais, ryšius su savo kūnu bei mus visus supančia aplinka. Daugelis HELIUM festivalio užsienio programos dalyvių iš Belgijos, o šiandien pristatomas ir dar vienas garsios belgų kūrėjų trupės „Collectif Malunés“, brolių Saimono ir Vincento Bruyninckx‘ų darbas – „BITBYBIT“!

Vaidas Baumila pristato dainą ir įspūdingą vaizdo klipą „Apžavai“: kartais meilė būna mirtinai pavojinga

Žinomas atlikėjas Vaidas Baumila pristato naujausią darbą – koncertuose jau spėjusį nuskambėti ir daugybės simpatijų iš klausytojų sulaukusį kūrinį „Apžavai“. Kartu su muzikiniu kūriniu, kūrėjas pristato ir įspūdingą vaizdo klipą, kuriame netrūksta magijos, daugybės kvapą gniaužiančių Lietuvos vietų ir netikėtos pabaigos. Vaizdo klipą režisuoti atlikėjas patikėjo jau ne kartą savo darbais nustebinusiam režisieriui Dominykui Bliznikui.

„Bilietai.lt“ atnaujino prekės ženklą ir bilietų platinimo platformą

Bilietų platintojas „Bilietai.lt“ atnaujino prekės ženklą ir vieningą skaitmeninę bilietų platinimo platformą. Lengvas, atviras ir paprastas – toks yra naujasis „Bilietai.lt“ logotipas, kuris netrukus pakeis beveik prieš dvidešimt metų sukurtą „Bilietai.lt“ prekinį ženklą. Bendrovė pristatė ir naują šūkį: „Patirk gyvenimą GYVAI“.

Tarptautinio šiuolaikinio cirko festivalio HELIUM programa pasakos apie ryšius su savo kūnu, artimaisiais bei supančia aplinka

Menų spaustuvės organizuojamas tarptautinis šiuolaikinio cirko festivalis HELIUM, Vilniuje šiais metais vyks rugsėjo 6-11 dienomis ir kvies į įvairialypius, skirtingų cirko disciplinų pasirodymus!

Vasaros pabaigoje Klaipėdos Jono kalnelyje - Andriaus Mamontovo koncertas

Rugpjūčio 26 d. Klaipėdoje, Jono kalnelyje, savo pasirodymą surengs Andrius Mamontovas su savo grupe. Pernai pirmą kartą koncertavęs šioje erdvėje, atlikėjas neslėpė emocijų: „Jono kalnelis Klaipėdoje yra viena iš tų netikėtų vietų, kurios įsimins visam gyvenimui“. Koncerto metu skambės visiems gerai žinomos ir naujos atlikėjo bei grupės „Foje“ dainos.

„Daddy Was A Milkman“ dovana gerbėjams - du vasaros koncertai

Atlikėjas Ignas Pociūnas, žinomas kaip „Daddy Was A Milkman“, gerbėjams rengia ypatingą dovaną - du vasaros koncertus. Užburiantį festivalio Midsummer Vilnius atidarymo koncertą surengęs atlikėjas kviečia į išskirtinius koncertus: rugpjūčio 18 d. „Monte Pacis“ komplekse Pažaislio vienuolyje ir rugpjūčio 20 d. Palangos koncertų salėje.

Pasaulinis muzikos fenomenas „Måneskin“ kitą pavasarį koncertuos Rygoje!

2023 m. gegužės 18 d. „Eurovizijos“ nugalėtojai ir pasaulinis muzikos fenomenas italų grupė „Måneskin“ koncertuos Rygos „Arēna Rīga“, rengdama savo pirmąjį pasaulinį turą „Loud Kids“.

Muzikinė sakmė Trakuose – šiuolaikiškas paminklas dviejų tautų bendrystei

Istorija tapsianti legenda: ansamblis „Lietuva“ pristato muzikinę dramą „Sakmė apie dovanotą širdį”, menančią Vytauto Didžiojo laikus. Premjera įvyks rugpjūčio 19-20 d. Trakų salos pilyje, kur žiūrovai kviečiami tapti gyvos legendos liudininkais – istorijos, kuri Lietuvoje skaičiuoja jau 625 metus. Taip ansamblis „Lietuva“ tęsia savo kryptį, į sceną perkeldamas šalies istorinius etapus bei asmenybes.

Cirko istorikas apie Vilnių aplankysiantį „Cirque du Soleil“: seniai nesu taip ko nors laukęs

Vieninteliu Lietuvoje cirko istoriku vadinamas Alvidas Jancevičius cirkui paskyrė per 50 gyvenimo metų, o jo smalsumas, žingeidumas ir aistra gyvenimui yra tiesiog užkrečiami. Dėl šios priežasties istorikas netveria iš džiaugsmo, kad į Lietuvą sugrįžta didžiausias pasaulio cirkas „Cirque du Soleil“.

Solistas Tadas Jakas: širdis neatlaikytų išsiskyrimo...

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistas Tadas Jakas šiuo metu rengia Vairininko vaidmenį Richardo Wagnerio operoje „Skrajojantis olandas“, kuriuo debiutuos šios operos pastatyme Klaipėdos senajame elinge rugpjūčio 5 ir 6 dienomis. Solistas kaskart žengia į sceną su dideliu džiaugsmu ir atsidavimu bei sako, kad jo širdis neatlaikytų išsiskyrimo su šia profesija...

Solinis dainavimas – sudėtinga profesija: daug atsakomybės, rampos šviesoje tampa pastebima net menkiausia klaidelė. O kur dar nuolatinis mokymąsis. Kuo ši profesija Jus žavi?
Geriausia spektaklio dalis – nusilenkimai. Jei spektaklis praeina gerai ir jautiesi padaręs viską tinkamai, nusilenki ir jautiesi labai laimingas (juokiasi).

Jūsų kaip solisto dosjė pildosi vis solidesniais vaidmenimis. Kylate karjeros laiptais?
Pakilimų nesureikšminu. Niekas teatre nevyksta pamojus stebuklinga lazdele: daug dirbant su vokalo pedagogais, dainuojant teatro repertuariniuose spektakliuose įgyji vis naujos patirties, augi.

Bet visi siekia reikšmingų, didelių partijų?
Visi pradeda nuo mažų vaidmenų. Esu turėjęs spektaklių, kuriuose turėjau sudainuoti vos vieną frazę, bet dėl jų taip išgyvendavau... Net nespėji kojų apšilti scenoje, o jau turi išeiti... Tada į tą trumpą laiką turi spėti sudėti visus savo talentus, visas įgytas žinias.
Turėjau ir nebylių vaidmenų, kur neturėjau progos sudainuoti nė vienos natos. Man jie vieni sudėtingiausių, bet sykiu ir mėgstamiausių. Tada tenka maksimaliai pasitelkti aktorinius gebėjimus, nors aktorystės mus mažai ir mokė. Situacija tarsi tave apnuogina, negali prisidengti dainavimu, esą dabar stoviu ir dainuoju, klausykitės...
Aišku, kiekvienas solistas siekia didelių vaidmenų. Tam ir tobuliname savo vokalinę techniką. Visgi iki kiekvieno vaidmens reikia „užaugti“. Kol kas jaučiuosi gerai būdamas charakterinių, komiškų vaidmenų atlikėju. Ir svajoju kada nors užaugti tiek, kad pajėgčiau sudainuoti Lenskio partiją Piotro Čaikovskio operoje „Eugenijus Oneginas“. Tai graži ir sudėtinga partija, opera užburia nuostabia muzika.

Kaip pavyksta prisijaukinti vieną partiją ir paskui staiga nerti į kitą? Ar sudėtingos tos transformacijos, kai kiekvieną spektaklį esi vis kitas žmogus?
Esu jaunas. Į bet kurį vaidmenį „įnerti“ sudėtinga. Man lengva susigyventi su komiškais, linksmais vaidmenimis. Man tai tarsi smagus žaidimas. Jaučiuosi lyg vaikas, pakliuvęs į vis kitą smėlio dėžę: kokie kolegos, tokių taisyklių ir laikausi. Taisyklės įpareigoja, negali išklysti iš scenos, bet turi daug laisvės improvizuoti. Atlikdamas charakterinius vaidmenis neprivalau savęs spausti į rėmus, man jie einasi lengviau. Dramatiniai vaidmenys įpareigoja, o man norėtųsi valiūkiškai pastrikinėti. Tačiau stengiuosi įveikti ir kuo dramatiškesnes partijas.

Kaip, pavyzdžiui, Don Otavijaus iš W. A. Mozarto operos „Don Žuanas“?
Taip, stengiuosi būti toks pat nuolankus ir susikaupęs. Dramatiškas. Svarbiausia, kad netinkamu laiku ir netinkamoje vietoje iš manęs neprasiveržtų Pinčiukas (juokiasi).

Esate patyręs „velnias“, „kasas pasileidžiantis“ ne tik dainuodamas Plutoną Jacques‘o Offenbacho operetėje „Orfėjas pragare“, bet ir Pinčiuką Viačeslavo Ganelino miuzikle „Velnio nuotaka“...
Plutonas buvo kupinas ne tik vokalinių iššūkių. Kai pamačiau scenografės ir kostiumų dailininkės Renatos Valčik specialiai Plutonui sukurtus batus, primenančius nedidelius kojūkus, sušukau: „O, ne!“ Tai 15 cm aukščio platformos, kurios dengia tik pusę pėdos, tuo tarpu kulnai kybo ore... Spyriojausi tik akimirką. Priėmiau šį iššūkį, teko ilgai mokytis, tačiau jais vaikščioti išmokau. Tiesa, mano mokslus batai sunkiai atlaikė: suplėšiau kelis kartus, tad batsiuviams teko juos remontuoti. Teko ir nugriūti. Sunkiausia buvo išmokti su šiais batais vaikščioti laiptais, šokti, priklaupti ant vieno kelio. Kažką darydamas turėjai gerai apgalvoti, kaip tai darysi.

Dabar atjaučiate damas, kai jos vaikšto su aukštakulniais?
Reiškiu didžiausią užuojautą. Gerai jas suprantu.

Ar palyginus su Plutonu, Pinčiuko vaidmuo atrodo paprastesnis?
Tai mano mylimas personažas. „Velnio nuotaka“ KVMT gyvuoja nebe pirmus metus. Prieš imdamasis Pinčiuko vaidmens, galėjau stebėti anksčiau jį atlikusius kolegas, pasinaudoti jų patirtimi ir pridėti kažką savo. Labai smagus vaidmuo, nereali miuziklo muzika, kuri mane tiesiog užvaldo. Prisipažinsiu, esu miuziklų fanas.
Tarp mėgstamiausių partijų, kuriose geriausiai atsiskeidžia ne tik mano balsas, bet ir pašėlusi prigimtis, yra Tedas Hintonas (F. Wildhorno miuzikle „Boni ir Klaidas“), Tekaberis (F. Loesserio miuzikle „Kaip prasisukti versle be didelio vargo“), Motelis (J. Bocko miuzikle „Smuikininkas ant stogo“), Amosas Hartas (J. Kanderio miuzikle „Čikaga“). O kaip man patinka vaidinti KVMT spektakliuose vaikams, dainuojant Mažylio (N. Sinkevičiūtės „Pasakoje be pavadinimo“), Ridikėlio (A. Kučinsko „Bulvinėje pasakoje“), Roberto Vermičeloni (A. Kučinsko „Makaronų operoje“), Pelės (A. Kučinsko „Žvaigždžių operoje“) partijas! Šiuose vaidmenyse tarsi sugrįžtu į vaikystę, prisimenu, kaip buvo smagu krėsti eibes. Mėgstu ir operas, operetes, kaip Grafas Almaviva (G. Rossini komiškoje operoje „Sevilijos kirpėjas“). Sunkiau su koncertais. Tiesiog dainuoti stovint scenoje man yra sudėtingiausia misija: atrodo, kojos įauga į sceną, suakmenėji. O kai spektakliuose pilna režisūrinių sprendimų, nėra kada nė galvoti.
Bet, pavyzdžiui, rengiant teatralizuotą koncertą „Brodvėjus LT“, turėjau išmokti šokti stepą. Nors iki tol maniau, kad esu tam negabus – kaip sakoma, gimęs su dviem kairėm kojom (juokiasi). Teko pasistengti, pasilikdavau po repeticijų ir vienas kelias valandas kaldavau į grindis stepo žingsniukus. Ir man pavyko! Scenos iššūkiai mane „veža“! Sunkiausias darbas ruošiant bet kurią partiją – išmokti ją teisingai dainuoti, atsiminti žodžius, tad esu labai dėkingas kantriesiems teatro koncertmeisteriams.

KVMT jungia daugybę profesionalų, čia dirbančių ne vieną dešimtmetį...
Su jais labai smagu dirbti, bendrauti ir iš jų mokytis. Norėtųsi kartu dirbti dar ilgus dešimtmečius, nes ta patirtis neįkainuojama. Man teko laimė dirbti su Stasiu Rezgevičiumi, Jadvyga Grikšiene, kurie jau teatre nebedirba. Žiūrėjau, žavėjausi ir tikiuosi, kad man pavyko kažką perimti. Tai ne tik savo srities profesionalai, bet ir eruditai, galėję visda padėti, patarti: kaip teisingai save nuteikti, kaip psichologiškai pasiruošti išėjimui į sceną, labiau pasitikėti savo instrumentu – balsu...

Ar saugote savo brangiausią „instrumentą“?
Ne, savaime gerai veikia. Net peršalimu sergu labai retai. Šaliko nenešioju, nebent dideli šalčiai. Svarbiausia dirbant nepersitempti ir balso pernelyg nenuvarginti. Repeticijose kartais save patausoju. Nors jei koks kūrinys labai patinka, pamiršti save tausoti, net repetuoji „pilna koja“.

Gal prisimintumėt kokią linksmą istoriją iš užkulisių...
Neseniai rodėme miuziklą „Velnio nuotaka“. Aš kaip Pinčiukas turiu Raupį išsitempti į sceną ir prikulti virve. Atsitupiu paimti virvės ir girdžiu, kaip traškėdama nugaroje plyšta kelnių siūlė. Laimei, plyšį uždengė mano velniška uodega. Išėjau iš scenos stengdamasis žiūrovams neatsukti nugaros... Dainuodami operetėje „Vienos kraujas“, su viena soliste netyčia išsidrėbėme ant žemės, nors tokio režisūrinio sprendimo nebuvo. Mėgstu ir pats pasiklausyti smagių istorijų iš užkulisių, ne vienam yra jų nutikę.

Kada pradėjote dainuoti?
Pirmąsias aukštas natas bandžiau išgauti vos gimęs. Gimdymo namų personalas juokavo, kad aš „dainuodavau“ net tada, kai visi kūdikėliai miegodavo, tuo priversdamas savo mamą raudonuoti. Jau tada man žadėta šlovinga solisto ateitis (juokiasi). Netyčia šie žodžiai tapo pranašingais...
Muzika mūsų šeimoje – įprastas dalykas. Mano tėvai jaunystėje grodavo privačiose šventėse, o mano seneliai, gyvenantys Lomių kaime, abu vis dar groja bandonijomis ir aktyviai koncertuoja.
Būdamas mažas, sykį taip „švariai“ sudainavau per televiziją išgirstą dainą, kad visi stebėjosi, o mama įrašė mano dainavimą į magnetofono juostelę ir dar ilgai saugojo šį įrašą. Nelankiau vaikų darželio, tai man suteikė galimybę pasimėgauti visais gyvenimo kaime malonumais: karjeras, smėlis, gamta ir nesibaigiantys žaidimai lauke su kitais vaikais.
Esu kilęs iš kaimo netoli Skaudvilės (Tauragės rajone), o nuo septynerių persikėliau gyventi į Gargždus. Čia kartu su sese pradėjome lankyti Gargždų muzikos mokyklą: sesuo mokėsi groti smuiku, o aš ėmiausi chorinio dainavimo.

O kiti dalykai, nesusiję su muzika, Jūsų neviliojo?
Visada žinojau, kad noriu dainuoti ir man tai iki šiol labai patinka. O kaip man tai pavyksta, spręsti ne man... Mokydamasis mokykloje planavau, kad jei gyvenimo nesusiesiu su muzika, rinksiuosi mokslus, susijusius su biologija, chemija, nes man sekėsi ir šie dalykai. Matematikos ir kitų mokslų „neįkirtau“ visai. Būčiau rinkęsis veterinariją ar mediciną, tačiau net sau pačiam netikėtai įstojau į Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatoriją...

Kodėl S. Šimkaus konservatorijoje pasirinkote studijuoti dirigavimą, o ne dainavimą?
Dainavimo link ėjau „tiesiai, per aplinkui“, kaip juokauja žmonės... Nesidomėjau galimybe studijuoti Klaipėdoje. Buvau baigęs dešimt klasių, o vasarą paskutinį kartą su mokyklos choru buvau išvykęs dainuoti į užsienį. Tvarkydama senus laikraščius mama aptiko skelbimą, kviečiantį tapti šios konservatorijos studentu, tačiau stojamieji egzaminai jau buvo pasibaigę. Mano mama atkakli: paskambino konservatorijos vadovei ir paprašė priimti sūnų į dainavimą, o dukrą – į smuiko specialybę. Grįžtu po kelionės, o mama ir sako: turim šansą bandyti patekti į konservatoriją. Išvažiavom su metais jaunesne sese bandyti. Buvau visiškai nepasiruošęs, bet įstojau. Deja, dainavimo specialybės klasė buvo pilna, tad man pasiūlė mokytis dirigavimo, o atsiradus galimybei, pereiti į dainavimą.
Dirigavimas man labai patiko. Taip ir baigiau šią specialybę. Nepasigailėjau. Daug mokėmės, nes kartu su brandos atestatu ten gauni ir specialybės diplomą. Šią ugdymo įstaigą prisimenu kaip kažką nuostabaus. Tai vienas geriausių etapų mano gyvenime.

Ši mokykla turi ypatingą dvasią?
Būtent. Ten dirba ypatingi pedagogai. Man labai daug davė dirigavimo specialybės mokytoja Virginija Manšienė, balso lavinimo mokytoja Rima Ramonienė ir fortepijono mokytoja Zita Žilinskienė.
Ten studijuoja neeilinės asmenybės. Bendrabučio gyvenimas. Pokalbiai. Likom draugais visam gyvenimui. Ten tokia aura: atsisėdi prie pianino ir groji, net nepastebėdavai, kaip prabėgdavo 3–4 valandos.

Vėliau tęsėte solinio dainavimo studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakultete?
Tiesūs keliai – ne man (juokiasi). Ruošiausi stoti į solinio dainavimo specialybę Klaipėdos fakultete, tačiau pasitaręs su pedagoge nusprendžiau, kad man bus pernelyg sudėtinga, nes mokiausi dirigavimo. Ir pasirinkau dirigavimo studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje Vilniuje. Įstojau ir pajutau, kad tai ne man... Po pusmečio mokslų sėkmingai persivedžiau ir ėmiau studijuoti dainavimą Klaipėdoje! Tapau LMTA Klaipėdos fakulteto dėstytojo Mindaugo Gylio studentu, jo klasėje baigiau ir bakalauro, ir magistro studijas. Kai kam atrodo nerimta ir sudėtinga ta mano profesija – solinis dainavimas. Bet aš tai myliu!
Čia besimokydamas kartu su kitais studentais savanoriaudavau prieš KVMT spektaklius ir koncertus. Šios savanorystės dėka nemokamai išvysdavau visus spektaklius po kelis kartus. J. Strausso operetę „Šiksnosparnis“ mačiau penkis kartus iš eilės! Man buvo juokinga, linksma, o svarbiausia, pamatydavau, kaip dirba skirtingos spektaklio solistų sudėtys. Tai buvo puiki patirtis būsimam solistui, aktoriui – stebėti ir semtis patirties.
2014 m. baigiantis mano studijoms, tuometinis KVMT vadovas Ramūnas Kaubrys man pasiūlė padainuoti J. Strausso operetės „Vienos kraujas“ atnaujinto spektaklio premjeroje. Teatro rengiamo Jaunųjų talentų festivalio dėka tąkart į sceną žengė daug jaunimo. Sutikau išbandyti savo jėgas ir tapau Jozefu iš J. Strausso operetės „Vienos kraujas“. Pamenu, iš pradžių mane viskas gąsdino, balsas drebėjo. Kai tik pertrauka, atrodė, kad gaunu daugiausiai pastabų ir man taip nesiseka. Klausiau savęs, kodėl aš sugalvojau, kad turiu čia būti... Bet galiausiai tik sukąsdavau dantis ir stengdavausi dar labiau. Raminau save, kad toks darbas, visi stengiasi, o pastabos tik padeda tobulėti.
Niekada nepamiršiu, kaip pirmą kartą turėjau išbėgti į sceną ir atlikti trumpą solo numerį. Girdžiu, kad jau grojami paskutiniai taktai, turiu bėgti į sceną, o jaučiuosi taip, lyg alpčiau iš baimės, kojos dreba... Išėjau. Pajutau adrenalino pliūpsnį, ir viską atlikau teisingai... Yra toje operetėje viena vieta, kai aš iš grafino turiu įsipilti gėrimo ir išgerti. Man taip drebėjo rankos, kad stikliukas barškėjo į grafiną ir negalėjau įsipilti. Apsimečiau, kad įsipyliau ir neva išgėriau.

Patiko tiek, kad nusprendėte, jog norėtumėt čia likti?
Taip sutapo, kad pasibaigus mano studijoms, buvo paskelbta KVMT solistų atranka. Dalyvavau ir pavyko. O kaip bijojau: tekstas strigo, nemaniau, kad pasiseks...
Atėjęs į teatrą supratau, kad studijuoti viena, o tikrasis mokslas – darbas teatre ir čia tu išmoksti dar daugiau. Būti scenoje viena, tačiau kaip įdomu pamatyti teatro užkulisius ir būti ten vykstančio veiksmo dalimi. Kažkas kartojasi tekstą ir dreba, kitas juokina kolegas, ketvirtas bėga jų tildyti, primindamas, kad scenoje irgi vyksta veiksmas... Virti teatro virtuvėje įdomiau, nei sėdėti salėje ir tik žiūrėti spektaklį. Ir būti žiūrovu gerai, tačiau man įdomiau būti kitoje barikadų pusėje.
Scenos menas žavus ir įdomiais kolegomis. Kolektyvas visada pasiruošęs tau padėti: kai savimi abejoji, atsiras, kas pagirs, kai nesiseka, kažkas paguos ir patars visais darbo klausimais.

Teatras įtraukė ir nepaleido?
Įtraukė. Tiesiog beprotiškai! Negaliu išeiti iš teatro. Atrodo širdis neatlaikytų išsiskyrimo...
Muzikinis teatras jungia labai norinčius vaidinti ir dainuoti. Meilės iš išskaičiavimo čia nerasite. Tik tikrus nuoširdžius jausmus.




 
Paieška nedavė rezultatų
Loading...
Perkrauti